Kalle foreldre stygge ting

Nope, snakker ikke stygt til noen egentlig, det er bare ikke meg å skulle komme med stygge gloser, og vil ikke la barnet mitt si stygge ting til meg heller.

Det verste jeg har sagt er nok jeg hater dere. Og hatt dårlig samvittighet etterpå... Dum,teit osv sa jeg nok ofte. En venninne av meg kalte moren sin jævla hore ofte, husker jeg var skikkelig sjokkert over det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja,jeg kalte morra mi di grusomste ting.. Jeg fikk alltid dårlig samvittighet osv,men i tennårene klarte jeg ikke å styre sinnet mitt.. Håper aldri mine barn blir sånn..

Ingen godtar vel slike ord, men hvilke konsekvenser ville det fått hjemme hos dere?

Jeg ville aldri kalt mine foreldre for noe slikt og jeg ville korrigert et hvert barn jeg ser gjøre slikt. Å snakke til folk med respekt er viktig uansett hvem de er.

Samme her, bare at jeg har jenter. Jeg tror at slik språkbruk oftest kommer fra hjem der de voksne snakker slik; Barna plukker VELDIG LETT opp voksnes saker\språk o.l.
Her hører de ALDRI slike ting hjemme. På ungdomsskolen var det faktisk noen som ville betale meg for å komme med noen stygge ord pga at jeg aldri sa slike ting, men jeg gjorde det uansett ikke. Har aldri kalt mine foreldre eller noen andre sånne stygge ting, og ingen av de voksne her i huset banner eller noe. Allikevel har vi en 8åring som i sinne kommer med VELDIG stygge ord. Jeg vet 100% sikkert at han ikke har lært det av oss og det blir så klart alltid en reaksjon. Det går utover hans tid med ipad o.l. eller det kan være at han ikke får besøke venner på en stund. Etter at han har roet seg tar jeg alltid en alvorsprat med ham for å forklare at det absolutt ikke er greit. Kommer aldri til å godta slik språkbruk, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å få slutt på det...

Nei, selvfølgelig ikke alle! Uansett blir man påvirket hjemme og det er OFTEST det man er mest vant til som man viderefører når man blir voksen.
Jeg har akkurat lest om fortvilte foreldre med barn som snakker sånn, de har ikke hørt det hjemmefra. Den ene mammaen var sjokkert for hore var noe veldig mange sa helt fra 11-årsalderen, det sies visst ofte om klassekamerater også.

Hva jeg selv hadde gjort om min hadde sagt det vet jeg ikke nå, det hadde ikke blitt husarrest vet jeg.

Jeg kalte mamma for hore når jeg gikk i 1. klasse. Jeg visste ikke hva det betydde, men hadde hørt det på skolen. Senere har jeg ikke brukt slike ord om henne, men hendte seg hun var både slem og fæl når vi diskuterte i tenårene.

Jeg blir nok såra hvis mine barn kommer med så fæle ord mot meg! Vet ikke hva jeg hadde gjort.. Hadde tatt meg en ordentlig snakk med henne, men om hun hadde fått straff vet jeg ikke. Det beror på alder og om hun forstår ordets betydning.

Har nok kalt mamma og pappa noen ting i sinne i løpet av årene.. men nå har jeg to veldig hormonelle søsken midt i puberteten som ofte bruker veldig mange sårende og stygge navn på dem, får så vondt av foreldrene mine!

Har aldri kalt mine foreldre annet en teit/dum - og håper jeg ikke får høre annet av mine egne barn heller.

Wow, nei jeg kalte mamma ei kjærring En gang da jeg var tenåring, og det var første og siste gang for å si det sånn... Uaktuelt her i huset å kalle andre for ting!!

Her hører de ALDRI slike ting hjemme. På ungdomsskolen var det faktisk noen som ville betale meg for å komme med noen stygge ord pga at jeg aldri sa slike ting, men jeg gjorde det uansett ikke. Har aldri kalt mine foreldre eller noen andre sånne stygge ting, og ingen av de voksne her i huset banner eller noe. Allikevel har vi en 8åring som i sinne kommer med VELDIG stygge ord. Jeg vet 100% sikkert at han ikke har lært det av oss og det blir så klart alltid en reaksjon. Det går utover hans tid med ipad o.l. eller det kan være at han ikke får besøke venner på en stund. Etter at han har roet seg tar jeg alltid en alvorsprat med ham for å forklare at det absolutt ikke er greit. Kommer aldri til å godta slik språkbruk, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å få slutt på det...
Jeg har akkurat lest om fortvilte foreldre med barn som snakker sånn, de har ikke hørt det hjemmefra. Den ene mammaen var sjokkert for hore var noe veldig mange sa helt fra 11-årsalderen, det sies visst ofte om klassekamerater også.

Hva jeg selv hadde gjort om min hadde sagt det vet jeg ikke nå, det hadde ikke blitt husarrest vet jeg.
Ja, det skjer jo, selvsagt, det var derfor jeg skrev OFTEST. Trist at de barna som IKKE lærer det hjemme bruker disse ordene......

Back
Topp