Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ingen godtar vel slike ord, men hvilke konsekvenser ville det fått hjemme hos dere?
Her hører de ALDRI slike ting hjemme. På ungdomsskolen var det faktisk noen som ville betale meg for å komme med noen stygge ord pga at jeg aldri sa slike ting, men jeg gjorde det uansett ikke. Har aldri kalt mine foreldre eller noen andre sånne stygge ting, og ingen av de voksne her i huset banner eller noe. Allikevel har vi en 8åring som i sinne kommer med VELDIG stygge ord. Jeg vet 100% sikkert at han ikke har lært det av oss og det blir så klart alltid en reaksjon. Det går utover hans tid med ipad o.l. eller det kan være at han ikke får besøke venner på en stund. Etter at han har roet seg tar jeg alltid en alvorsprat med ham for å forklare at det absolutt ikke er greit. Kommer aldri til å godta slik språkbruk, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å få slutt på det...Samme her, bare at jeg har jenter. Jeg tror at slik språkbruk oftest kommer fra hjem der de voksne snakker slik; Barna plukker VELDIG LETT opp voksnes saker\språk o.l.
Jeg har akkurat lest om fortvilte foreldre med barn som snakker sånn, de har ikke hørt det hjemmefra. Den ene mammaen var sjokkert for hore var noe veldig mange sa helt fra 11-årsalderen, det sies visst ofte om klassekamerater også.Nei, selvfølgelig ikke alle! Uansett blir man påvirket hjemme og det er OFTEST det man er mest vant til som man viderefører når man blir voksen.
Her hører de ALDRI slike ting hjemme. På ungdomsskolen var det faktisk noen som ville betale meg for å komme med noen stygge ord pga at jeg aldri sa slike ting, men jeg gjorde det uansett ikke. Har aldri kalt mine foreldre eller noen andre sånne stygge ting, og ingen av de voksne her i huset banner eller noe. Allikevel har vi en 8åring som i sinne kommer med VELDIG stygge ord. Jeg vet 100% sikkert at han ikke har lært det av oss og det blir så klart alltid en reaksjon. Det går utover hans tid med ipad o.l. eller det kan være at han ikke får besøke venner på en stund. Etter at han har roet seg tar jeg alltid en alvorsprat med ham for å forklare at det absolutt ikke er greit. Kommer aldri til å godta slik språkbruk, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å få slutt på det...
Ja, det skjer jo, selvsagt, det var derfor jeg skrev OFTEST. Trist at de barna som IKKE lærer det hjemme bruker disse ordene......Jeg har akkurat lest om fortvilte foreldre med barn som snakker sånn, de har ikke hørt det hjemmefra. Den ene mammaen var sjokkert for hore var noe veldig mange sa helt fra 11-årsalderen, det sies visst ofte om klassekamerater også.
Hva jeg selv hadde gjort om min hadde sagt det vet jeg ikke nå, det hadde ikke blitt husarrest vet jeg.