kalkunfilet/kalkun og tilbehør

x1x*hemlis_i_magen*

Elsker forumet
hva bruker dere som tilbehør til kalkun? vi skal ha kalkunfilet idag, men waldorfsalat eller fruktsalat osv til blir litt for julete for meg.. skal ha poteter tilberedt på et eller annet vis, og rosenkål.. har ikke helt bestemt meg for saus enda[:)]

Åh, det e så godt med kalkun.
Her e forslag te tilbehør:
Glaserte gulerøtter
Smørdampet brokkoli,
rosenkål,
rødkål,
waldorfsalat,
ehm, ja [;)]
på jobb bruke me svisker og epler o, men det e ikje eg SÅ glad i.

Saus så kan du jo ha fløtesaus, sjysaus, appelsinsaus e o godt.

Ang poteter så syns eg vanlige poteter e best eg, eller potetmos, komme jo an på kas saus du har.
Men hasselback poteter?!

Og blomkål e o godt.
rødvinskompott, eller gratinert blomkål/brokkoli?[:D]

Blei sulten eg[:D]

ORIGINAL: Juliett

Glaserte gulerøtter
Smørdampet brokkoli,
rosenkål,
rødkål,
waldorfsalat,
ehm, ja [;)]

Ang poteter så syns eg vanlige poteter e best eg, eller potetmos, komme jo an på kas saus du har.
Men hasselback poteter?!

ja, tenkte litt på glaserte gulrøtter... men nå blir det waldofsalat allikevel.. hehe[:)] så da gidder jeg ikke lage noe mere tror jeg.

poteter tenkte jeg enten å ha potetmos eller ovnstekte potetbåter! så blir det nok fløtesaus.. åå, GLEDER MEG!!!

jeg pleier egentlig å ha en fruktsalat til, med krem og rømme, appelsin, eple, banan, druer og epler i. men er glad i vanlig waldorf også.

bare å komme med flere forslag i tråden assa!! syns det er spennende å høre hva folk pleier å ha til!

ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

ORIGINAL: Juliett

Glaserte gulerøtter
Smørdampet brokkoli,
rosenkål,
rødkål,
waldorfsalat,
ehm, ja [;)]

Men hasselback poteter?!

ja, tenkte litt på glaserte gulrøtter... men nå blir det waldofsalat allikevel.. hehe[:)] så da gidder jeg ikke lage noe mere tror jeg.

poteter tenkte jeg enten å ha potetmos eller ovnstekte potetbåter! så blir det nok fløtesaus.. åå, GLEDER MEG!!!

jeg pleier egentlig å ha en fruktsalat til, med krem og rømme, appelsin, eple, banan, druer og epler i. men er glad i vanlig waldorf også.

bare å komme med flere forslag i tråden assa!! syns det er spennende å høre hva folk pleier å ha til!

Åååå, e jo kjempe godt med waldorfsalat, eg MÅ ha rosenkål eg om eg ska ha kalkun. Ellers så føle eg noe mangle[;)]

Mamma kjøper alltid hel kalkun og fyller den med kjøttdeig, det e faktisk utrolig godt!

ÅÅÅÅ... nå ble jeg sulten nå! Kalkun er jo så godt!
Så bra at vi har svinefile og kyllingfile i hjemmelaga hvitløksmarinade her nå da, som skal nytes når mamma og stefar kommer på middag om 1 time. Slurp!!!

Men jenter.. finn en feil i tråden... Kalkun er jo ganske sunt... hva skjer??? [:D][:D]

ORIGINAL: Molly80

Men jenter.. finn en feil i tråden... Kalkun er jo ganske sunt... hva skjer??? [:D][:D]

haha, selve kalkunen ja, men waldorfsalat og fløtesaus.. ehmm...hehehehe[:D]

åh... nå ble jeg sulten damer!!!
hmmm... vet jeg har kylling og pitabrød i fryseren... Fetaost og grønt i kjøleskapet. Tror det blir varm-mat til kveldsmat i dag ja!!

ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

ORIGINAL: Molly80

haha, selve kalkunen ja, men waldorfsalat og fløtesaus.. ehmm...hehehehe[:D]

Hehe, sant det da [:)]

Back
Topp