Kalkun

Windy

Forumet er livet
Hva har du ved siden av kalkun?  :) :) 

Grønnsaker, poter og masse saus!
Jeg er så kresen[8D]
Mens mannen har rød og surkål og tyttebær i tillegg.

Gr.saker poteter og saus[:D]

HVA slags saus?  :)      tar gjerne imot oppsrkifter også! :)

ORIGINAL: Windy

HVA slags saus?  :)      tar gjerne imot oppsrkifter også! :)

Jeg siler ut kraften fra kalkuna, blir MASSE!!! Også tar jeg ca 2 pakker med matfløte, jevner, salt og pepper!
NAM! Får helt vann i munnen her!

poteter, rosenkål, babygulrøtter, rødkål, saus, potetsalat og tyttebær [:D]

sausen lager jeg slik:

1 pose saus til stek
1 pose vilt saus

bruker ikke oppskriften bakpå, gjør heller slik;

1 med matføte, ett par dl vann og masse sky fra kalkunen + salt og pepper. nam nam [:D]

waldorfsalat, brokkoli, poteter og kremet kyllingsaus med basilikum og sjalottløk. Eventuelt bytter vi potetene med fløtegratinerte poteter med urter.

Poteter
Rosenkål
Blomkål
Gulrøtter
Sossisser med bacon
Brødsaus
Brun saus
Kaker av stuffing nr 1
Kaker av stuffing nr 2
Tyttebær

Mangler et eller annet, skulle kommet til 13 med kalkunen...

mandel poteter,rosenkål og waldoff.med betagnesaus.mmmmmm...skla ha det på nyttår.

Koker innvollene til kalkuna(etter å skylle de GODT og koke og tømme av mange ganger) og lager saus av den kraften + kraft fra kalkuna og med masse fløte i [:D]

Tilbehør utenom saus er poteter, grønnsaker, waldorf og fylle i kalkuna er medisterdeig med eple og svisker for ekstra smak[:D]

Mye godt tilbehør her, men tranebærsaus mangler, det er et must her i gården, smaker helt himmelsk til kalkun [:)]

link til oppskrift:

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=10307560

ORIGINAL: BMWtøsa

Waldorfsalat
Rosenkål
Gulrøtter
Poteter
Fløtesaus
Tyttebærsyltetøy

Samme som deg, Og stuffing og potetgull med salt.

Vi pleier å ha en helt fantastisk stuffing, og verdens beste saus. Men oppskriftene mine er hemmelige[;)]
Ellers har vi grønnsakblandig (brokkoli, blomkål og gulrot eller gulrot, erter og mais), mandelpoteter, rosenkål, sjalottløk, ris og sjysaus fra kalkunen.
Vi har det på julaften[:)]

Vi skal ha poteter, grønnsaker, rødkål, waldorfsalat og saus. Tenkte jeg skulle prøve å lage cornbread, men er ikke sikker enda.

Gleder meg masse til nyttårsaften, selv om vi bare skal være hjemme og ikke ha gjester.[:)]

Back
Topp