Kalkun stuffing - god oppskrift?

Loff,bacon,sjampinjong, persille, lettrømme, basilikum, salt og pepper.. 
Den må jeg lage ekstra av for den blir alltid spist opp. :P

Skal finne oppskriften.. 

100 g bacon
250 g sjampinjong
200 g loffterninger
1 ss hakket persille (tørket fra glass går også, men husk at tørket har sterkere smak..)
4 ss lettrømme
1 ts basilikum
salt og pepper

Stek bacon og sjampinjong sammen. Ha i de øvrige ingrediensene og loffterningene til slutt. 
Fyll kalkunen godt, smør den inn med smør, rosmarin/timian og salt og pepper. 

Tjukkebollen skrev:
Hvorfor lettrømme? Pleier å bruke vanlig rømme jeg, går ikke det, eller? Er jo såååå mye bedre:)

Det bestemmer du jo helt selv. Jeg personlig bruker lettrømme.

Jeg har aldri smak kalkun med stuffing, og føler meg en smule "blond". Putter du stuffingen i hulrommet inni kalkunen, og hvordan serverer du den etterpå? :)

Har lært å bruke medisterfarse med eple og svisker...ikke så spennende som sicily sin så vurderer å prøve den en gang 

Håperinderlig.. skrev:
Jeg har aldri smak kalkun med stuffing, og føler meg en smule "blond". Putter du stuffingen i hulrommet inni kalkunen, og hvordan serverer du den etterpå? :)

Stikker det inn i hullet til kalkuna ja og skjærer den opp og serverer med innholdet 

Appelsiner. Enkelt og greit. Men det blir kastet etter på da.... 

Høres godt ut med den oppskriften over. Tror vi må prøve den første nyttårsdag. 

Jeg pleier å lage stuffing av innmaten til 2 tørre melkeloff, en løk, ett par egg, selleristang eller to, litt salt og pepper, viltkrydder, hvitløk, rosmarin og timian.

Jeg blander det sammen i en eller annen mikser slik at det blir finmost, og stapper det inn i kalkunskroget.

Alltid veldig populært og ALLE liker det.  Til og med dem som er sære i matveien i min familie ;)

Sicily skrev:

Tjukkebollen skrev:
Hvorfor lettrømme? Pleier å bruke vanlig rømme jeg, går ikke det, eller? Er jo såååå mye bedre:)

Ok... Lettrømme finnes ikke godt, derfor jeg spør:) Må ha ekte seterrømme:)

Tjukkebollen skrev:

Sicily skrev:

Tjukkebollen skrev:

Ok... Lettrømme finnes ikke godt, derfor jeg spør:) Må ha ekte seterrømme:)

Jeg skal prøve oppskriften men med lett creme fraiche. Det fordi at lettrømme ikke tåler noe særlig varme og kan skille seg... Smaken blir jo stort sett same-same når det er iblandet alt annet. 

Oj dette må prøves ut

Jeg bruker 1-2 rå kjøttdeiger, opphakket loff, 2 egg, litt melk, baconterninger, salt og pepper, og evt andre krydder etter ønske... Kjempegodt!

Back
Topp