Kalkun-/kyllingpålegg?

Marcen

Forelsket i forumet
Kan jeg spise det... Alle typer?? Har så lyst på det, men har ikke turt å spise det... Det er vel ikke varmebehandlet når det heter røkt osv... Men er ingen av disse typene av pålegg varmebeandlet???

Er det de gule pakkene til prior du tenker på?
Jeg spiser masse kalkun og kyllingfilet. Liker ikke den røkte, men den er nok varmebehandlet den også, bare med røking i tillegg.
Det eneste jeg ville holdt meg unna er spekeskinke av kalkun om du kommer over det [8D]

Spiser masse krydret kyllingfilet pålegg fra Prior, godt godt [:D]
Er oppmerksom på holdbarhetsdato og spiser pakken i løpet av 2-3 dager [:)]

Du ser på kjøttet om det er kun røkt, eller røkt for så å kokes.... Dersom det bare er røkt vil det jo se ut som spekemat.

Men jeg tror ikke de sender ut noe fugle-pålegg på markedet uten at det er grundig varmebehandlet. Fugl skal jo på ingen måte spises rå......

Og ja, er det varmebehandlet kan det spises så lenge det har god holdbarhetsdato. Listeria bakterien som en er redd for, gror i vakumpakket pålegg. Små små mengder som kan være når maten er ferdigprodusert er ikke sykdomsfremkallende - men vil dersom pålegget har lang holdbarhet etter produksjon kunne vokse til mengder som kan være sykdomsfremkallende ( i verste verste tilfelle). Derfor skal alt pålegg spises tettest mulig opp til produksjonsdatoen.

Så kos deg med kyllingpålegg du[:)]

Det er varmebehandlet selv om det er røkt, ellers ville det sett ut som spekepølse.(Røking er også en konserveringsmetode, så det er ikke rått det heller, men vi gravide skal jo holde oss unna det. Når sant skal sies så er mindre og mindre av det som heter røkt virkelig røkt. De tilsetter røykaroma. Derfor kan man feks kjøpe billig røykalaks, da er den tilsatt røykaroma, eller man kan kjøpe dyrere, og den er faktisk røkt! Les på innholdsfortegnelsen!) De kan ikke selge rått fjærkre, for det kan utgjøre stor fare, både for gravide og resten av folket!

Back
Topp