Kalkmaling og gravid?

Junilykke27

Flørter med forumet
Finner ikke noe på nettet om dette, men vi skal flytte nå og skal male noen vegger (i kalkmaling). Har forstått at vannbasert maling er noe gravide kan male med, men hva er kalkmaling egentlig? Vet at jeg sikkert vil finne ut av dette ved å spørre en forhandler, men tenkte å høre i forumet også :)

Usikker, men selv oljebaserte malinger og andre skumle malinger er ok "noen få ganger" (ifg helsenorge), og om man lufter godt, liksom. Så å male et rom eller to skal nok gå greit uansett maling.. (Er annerledes om man jobber med det 7-8 timer hver dag, eller har oljemaling som hobby; det er litt mer ugunstig)

Såvidt jeg googler, inneholder ikke kalkmaling noe særlig løsemidler, men det kan være etsende da; sånn om du får det på hud og øyne.
Screenshot_2022-12-26-18-40-50-86_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Usikker, men selv oljebaserte malinger og andre skumle malinger er ok "noen få ganger" (ifg helsenorge), og om man lufter godt, liksom. Så å male et rom eller to skal nok gå greit uansett maling.. (Er annerledes om man jobber med det 7-8 timer hver dag, eller har oljemaling som hobby; det er litt mer ugunstig)

Såvidt jeg googler, inneholder ikke kalkmaling noe særlig løsemidler, men det kan være etsende da; sånn om du får det på hud og øyne.
Vis vedlegget 395411
Tusen takk for svar!! Vi skal male en lang vegg i første etasje og soverommet, men vi skal ikke sove der før det er ferdig malt. Håper å bli ferdig på 2 dager! Jeg får ta og høre med de på male butikken i tilfelle :-)

Tusen takk for svar!! Vi skal male en lang vegg i første etasje og soverommet, men vi skal ikke sove der før det er ferdig malt. Håper å bli ferdig på 2 dager! Jeg får ta og høre med de på male butikken i tilfelle :)

Da tror jeg bare jeg ville lufta godt, og malt på, altså. :bag:

Mener å ha lest at gassene som produseres mens den tørker er verst. Men ville hørt med malerforretning ❤️

Back
Topp