Kalendergaver til 2-3 åring

JanneJenta78

Forumet er livet
Noen som har gode forslag til kalendergaver til snuppen min? Han blir 3 i januar [:)]

Gutten vår er 3 år. Her er noe av det vi har i kalenderen:

Filmer, både jule og vanlige. (på tilbud filmer ja[:D])
Lekedyr
Varme trysilsokker
Julepute
Forskjellige biler
Og litt godterier da[:D]

Bare noen av tingene vi har fått i[:D]

Ja, foreløpig har jeg pakket inn litt godteri, sånne farger du kan tegne med i badekaret, en klut som "vokser" når den kommer i vann og tannbørsteholder. Tenkte å pakke inn en tannbørste og en  matchbox-bil eller to...han er helt bilgal[;)] Kanskje jeg skulle pakken inn en film i siste gaven ja..siden vi skal kjøre helt til Trøndelag, så kan det være greit med en ny film på spilleren [:)]

ORIGINAL: Liinemoor

Ellerså leste jeg i foreldre å barn (trur jeg det var) om aktivitets kalender.
Der var det en ny aktivitet hver dag (bake peppekaker, lage jule pynt, gå ut å leke, dra på bibloteket osv.) med mamma eller pappa da seff. [:D]

Det leste jeg om også, innmari smart syntes jeg også[:)]  Kommer til å bruke sånn på baking å pepperkakehuslaging tenker jeg[:)]  Men er om og gjort å finne dager uten stress, når en skal planlegge aktiviteter da[;)]

ORIGINAL: Liinemoor

Ellerså leste jeg i foreldre å barn (trur jeg det var) om aktivitets kalender.
Der var det en ny aktivitet hver dag (bake peppekaker, lage jule pynt, gå ut å leke, dra på bibloteket osv.) med mamma eller pappa da seff. [:D]

Ja, det var kjempesmart! Men blir mer brukt når han blir litt større og skjønner litt mer [:)]

Jeg er nesten ferdig med kalenderen til gutten min (som er 2 år). Har pakka inn blant annet lommelykt (den han hadde er ødelagt), sånne vaskekluter som "vokser" i vann, paraply, bildelotto (det skulle han fått uansett), pirat-tegnebok (alle pirater er Kaptein Sabeltann [;)]), sprettball, sånn "fiskespill" (syns det er sååå stas å spille det), Kaptein Sabeltann-sangbok, Kaptein Sabeltann-CD, klistremerker, bøker, tusjer (til whiteboard-tavla hans).. Og så har jeg jammen meg glemt ut hva annet jeg har kjøpt.. [;)]

Småen er 2 år, og elsker biler.. Så han får noen små Hot wheels biler, en refleks, liiitt snop i helgene.. Også har jeg vell egentlig ikke kommet lenger [8D] 

Når vi var små så kjøpte min mor en "karitrestakk- kalender" Og den er kjempe fiiin.. Er et stort bilde i luke nr 1, og så er det tykke papir figurer med klister bak som kan plaseres rundt om på brettet liksom. Alt fra nisser, og jenter og gutter som aker, og står på ski. Dyr, sol, skyer og pakker.. I luke nr 24 er nissen med sekken så klart. Den elsket vi da vi var små. Brukte den om og om igjen. Figurene blir jo i forskjellige luker hvert år. Den skal snuppa få[:D] Og gleder meg til at hun skal få plasere figurene rundt[;)]

Men en slik kalender er vel ikke å få tak i lengre desverre..

ORIGINAL: Ljiljana

Når vi var små så kjøpte min mor en "karitrestakk- kalender" Og den er kjempe fiiin.. Er et stort bilde i luke nr 1, og så er det tykke papir figurer med klister bak som kan plaseres rundt om på brettet liksom. Alt fra nisser, og jenter og gutter som aker, og står på ski. Dyr, sol, skyer og pakker.. I luke nr 24 er nissen med sekken så klart. Den elsket vi da vi var små. Brukte den om og om igjen. Figurene blir jo i forskjellige luker hvert år. Den skal snuppa få[:D] Og gleder meg til at hun skal få plasere figurene rundt[;)]

Den høres kjempefin ut![:)][:)]

ORIGINAL: pewsie

Den høres kjempefin ut![:)][:)]

Ja, den er super. Vi var 3 stykk som delte da. Men det var like spennende å se hva mine to små brødre fikk også. Så flyttet vi rundt på de[;)]

Har du bilde? [:D]

ORIGINAL: JanneJenta78

Har du bilde? [:D]

Nei, desverre. Har den borte hos mine foreldre så får ikke tatt heller. Første året snuppa skal få bruke den. Men det er liksom en litt stor nisse med sekk, laget av en treplate, som henger på veggen. Og så er det kroker til pakkene. Små papir-poser i mange fine farger til å ha figurene oppi. Pakke nr 1 er det store bilde til å henge på veggen ved siden av nissen. Bilde er bare av litt tykkt papir som er glatt slik at en får hengt på figurene med noe kit (eller slik plakat klister eller hva det heter)[;)]

Synd de ikke selger kari trestakk lengre da. Min mor sier at hun husker det var 2 forskjellige bilder å velge mellom, til å henge på. Vi har en med hus og låve utenfor. Og akebakke og gårdstun.. Så finner vi plass til figurene på bilde alt hvor de måtte passe. Husker vi måtte alltid ha nissen på taket ved pipen, hehe[:D]

Jeg pakka inn julekalenderen i går faktisk, å oppi den ligger det

• tannbørste og to vaskekluter
  • dverg (fra snevit og de syv dvergene) - 3stk
  • såpebobler og tyrkisk pepper kjærlighet - 2stk
  • smurfeske og kjærlighet - 3stk
  • dvd film - 2stk
  • prinsessesett med veske, klipsøredobber osv
  • Disney prinsesse bell barbie
  • perler og to perlebrett
  • klistermerkebok og noen klistermerker
  • mumigodteri
  • en pose med geledrops

husker ikke helt hva det andre var.. tror jeg brukte runst 500 på kalenderen, men mangler enda 4 pakker

til 2 åringen min har jeg kjøpt :

-film
-fingermaling
-små biler
- kapteinsabeltann sverd. (stort ønske fra han)
- bok og såpebobbler
- lydcd av ole brum
-cd med sanger fra postmann pat
sånne ting som det..

Mange gode tips her [;)]

David er nok litt for liten til å skjønne noe enda så vi bestemte oss heller for å gi han en liten ting hver søndag [:)] Noe han kanskje trenger men som han kan få utbytte av. Har lyst til å pakke vekk babylekene nå jeg [:)]

Back
Topp