Kalender

Nymor21

Andre møte med forumet
Jeg har en gutt på 2,5 som er veldig glad i å lese før leggetid. Tenkte vi skulle ha en julekalender bok i desember, har dere noen erfaringer med bøker som passer i den alderen?

Brillebjørns adventsbok er super i den alderen tenker jeg meg. Vi hadde den i fjor til storesøster og den var veldig godt likt. Greit med en kjent karakter og Brillebjørnfortellingene er veldig gjenkjennbare og koselige synes jeg :)

Når jeg var på leting tidligere år har jeg sett julekalendere fra i hvert fall Peppa som er små historier, men har inntrykk av at det er mini-bøker/hefter med en ny historie hver dag, og var ikke helt det jeg så for meg.

Snøsøsteren og Julemysteriet er to jeg gleder meg til å prøve, men tror barna er litt for små til det enda. Vi har også en (arvet - så vet ikke om den er lett tilgjengelig nå) Sesam stasjon adventsbok men den var ikke så veldig fengende, var litt mye tekst i forhold til bilder og ukjente karakterer for henne så greide ikke helt å henge med på historien så den ble lagt bort.

Håper noen andre har gode forslag :)

Last edited:
24 dager til jul er veldig søt. Mulig den er litt avansert for en 2/3 åring...

Finnes Disney-kalender og Paw Patrol-kalender med en liten bok for hver dag, vurderer det samme til min 2,5-åring:)

Peppa gris julekalenderen er på tilbud på Coop nå om du er medlem til 175kr. En liten bok hver dag. Vi prøver den till vår 2,5 åring som elsker å lese ;) gleder oss til å lese. Hun elsker også peppa gris da❤️❤️

Back
Topp