Kalender i barnehagen *insp*

Alle må kjøpe med seg hver sin gave for maks 30kr, det kan ikke være godteri:)

Pepperkakehjerter. :)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Pepperkakehjerter som de har bakt og pyntet selv som de trekker hver sin dag :)

omvendt kalender. De skal ta med seg en brukt leke, eller et helt/fint plagg. Sender det avgårde til de som ikke har så mye.
Samme her. I bytte får de et pepperkakehjerte de har bakt og pynta selv.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Her er det barnehagen som ordner, de har til nå hatt pakkekalender som vi ikke betaler noe for. Det er så få barn at de får to pakker hver, eksempler på hva hun har fått derfra er for eksempel en liten metallboks-nøkkelring med viskelær i, tannbørsteholder, klistremerke tror jeg, ooog så husker jeg ikke mer. Egentlig ikke nødvendig, hun får jo både pakkekalender og barnetv-kalender hjemme.

I barnehage og/eller skole så syns jeg mer om sånne omvendte adventskalendere, hvor man gir penger eller noe hjemmefra til et godt formål, og kalendere hvor man henger opp noe i vinduet hver dag eller leser et kapittel i en bok hver dag (som julemysteriet av Jostein Gaarder f.eks).

I barnehagen der jeg jobber så har vi omvendt julekalender. I tillegg har vi pepperkakehjerter. Den som blir trukket den dagen får vise frem hva de skal gi i fra seg, får pepperkakehjertet pluss ett papirhjerte. På dette papirhjerte står det mange fine ting om barnet. Hvert barn og hver voksen på avdelingen har sagt en ting hver om barnet, og dette blir skrevet på hjertet i samlingsstunden mens barnet får sitte fremme sammen med den voksne og høre alt det fine som blir sagt om en. :)

(Litt klønete forklart, men jeg tror dere forstår hva jeg mener?)

I vesla sin bhg har de bakt pepperkakerhjerter, som henges i ei snor. Så trekkes det navn og barnet får en pepperkake:)

Det gjør vi der jeg jobber også :) Hvordan de gjør det i bhg til gutten vet jeg faktisk ikke, de har ikke opplyst om det og jeg har ikke kommet på å spørre.

Jeg har ikke barn i bhg.før neste jul, men jobber som ped.leder på småbarnsavd.
De to årene jeg har vært der har vi hatt smakskalender. Vi har valgt ulike "julesmaker" f.eks. dadler, fiken, sylte, gløgg ribberull, medisterkaker, rødkål, tomatsild, en el.to typer julekake, juleyoghurt, skumnisse, mandarin ++ max en dag per uke med kake el.lignende. Laget ruter med 24 hjerter og henger opp på vegg/vindu. Printer ut små bilder av de ulike tingene, så får barna trekke lapper med bilder. Den smaken det er bilde av får alle smake på..klistrer bildet av smaken opp på dagens hjerte...ungene elsker det :)
Sanseopplevelser er fint for alle, så jeg mener den sikker fungerer like bra på stor avdeling også :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp