Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hæ kalde? Aldri hørtNå er det kalde omslag i 10-20 minutter etter amming som gjelder mot brystbetennelse. Forslag til hvordan praktisk løse det? Prøvde bleie fylt med kaldt vann men føler ikke det er kaldt nok. Tør ikke å sette i fryseren, men kanskje jeg bør det?
De endret rådene i fjor etter ny forskningHæ kalde? Aldri hørt
Jeg går ned ull innlegg i bhen konstant og holder foran med armen om jeg skal i kjøleskapet/fryser...
https://www.fruugonorge.com/brystpa...LPqNwF1ICTsFuo23lDoILXV45pdRoPysaAqMQEALw_wcBBlir ikke det litt smått...? Skulle jeg fått dem rundt hele brystet, måtte jeg ha hatt sånn 10 til hvert brystHva med å bare ha litt vann på vanlige engangsammeinnlegg å legge de i fryseren i 2-4 timer? Vet at noen sykehus gjør dette med bind som man kan få ved rifter eller hevelse nedentil. Hvis det ikke blir for kaldt eventuelt, har ikke noe personlig erfaring med å gjøre det![]()

Prøv med Bleier eventuelt, de er hvertfall større, hahaBlir ikke det litt smått...? Skulle jeg fått dem rundt hele brystet, måtte jeg ha hatt sånn 10 til hvert bryst![]()
![]()
Spesielt siden brystene var hoven og dermed litt ekstra store..![]()
Her irriterte det meg nesten litt at vi ikke hadde frosne erter![]()
Ja hadde sikkert gått. Jeg gikk for kjøkkenhåndklærPrøv med Bleier eventuelt, de er hvertfall større, haha![]()
Kål? Hvordan?Sniker. Der jeg kommer fra bruker vi vanlig kål![]()
Kål? Hvordan?![]()
Det har vi brukt på vonde knær/vann i knærne også. Fungerer faktisk. Legger over knærne på natta og surrer noe rundt så det holder seg på plass
har ikke brystbetennelse akkurat nå, men kjekt å vite Bare et blad med kål liksom? Eller frossent blad, eller kuttet opp og fryst.. Var det jeg lurte påhar ikke brystbetennelse akkurat nå, men kjekt å vite
![]()
Hm, spennende...!Nei, helt vanlig kålblad, romtemperert eller fra kjøleksap har ikke så mye å si. Ikke prøvd ved brystbetennelse da for det har jeg aldri hatt.
Har akkurat vært innlagt på sykehus med alvorlig brystbetennelse. Her har de vann på vanlige bind, og putter de deretter i fryseren. Pakk de inn i kluter eller håndklær når du skal bruke de. Funket veldig greitNå er det kalde omslag i 10-20 minutter etter amming som gjelder mot brystbetennelse. Forslag til hvordan praktisk løse det? Prøvde bleie fylt med kaldt vann men føler ikke det er kaldt nok. Tør ikke å sette i fryseren, men kanskje jeg bør det?
Uffda, håper du ble raskt frisk. Ble du innlagt med baby slik at du kunne amme?Har akkurat vært innlagt på sykehus med alvorlig brystbetennelse. Her har de vann på vanlige bind, og putter de deretter i fryseren. Pakk de inn i kluter eller håndklær når du skal bruke de. Funket veldig greit
Ble innlagt sammen med baby ja, heldigvis. En ukes tid med intravenøs antibiotika så tok de knekken på betennelsen. Har aldri hatt brystbetennelse før, og har alltid tenkt at det må være veldig smertefullt, men jeg hadde ikke vondt i brystet i det hele tatt, litt speng bare. Ble ganske enkelt bare skikkelig dårlig over natta, med feber, hodepine og skyhøyt blodtrykk. Såååå glad for at det hele er over. Håper du også er bra/bedreUffda, håper du ble raskt frisk. Ble du innlagt med baby slik at du kunne amme?
Takk for tipset! Kan også legge til at for å ha en enkel løsning om natten, har jeg fylt en termos med kaldt vann og isbiter som jeg hadde klar på nattbordet. Når jeg var ferdig med ammesesjonen, helte jeg vannet forsiktig ut i en bleie som jeg da pakket inn i en brødpose og la på brystet. Fungerte veldig bra, og da slapp jeg å stå opp lidt på natten.
Uff, godt å høre at du fikk ha baby med deg. Jeg hadde smerter pga av hovent og ømt område, men ikke veldig vondt. Jeg fikk også feber, men kjente igjen symptomene med en gang, så ringte legevakten og fikk dratt inn tidlig. Heldigvis holdt det med vanlig antibiotikakur på to uker her.Ble innlagt sammen med baby ja, heldigvis. En ukes tid med intravenøs antibiotika så tok de knekken på betennelsen. Har aldri hatt brystbetennelse før, og har alltid tenkt at det må være veldig smertefullt, men jeg hadde ikke vondt i brystet i det hele tatt, litt speng bare. Ble ganske enkelt bare skikkelig dårlig over natta, med feber, hodepine og skyhøyt blodtrykk. Såååå glad for at det hele er over. Håper du også er bra/bedre