Kalde fingre...

biddit

Flørter med forumet
Gutten min har så utrolig lett for å bli kald, mest på fingrene og spesielt på natten! vi har det godt og varmt i huset, men vi bor i ett ganske gammelt hus, så desverre er det litt gulvtrekk, derfor ligger han sjelden lenge på gulvet og leker. Han har alltid på seg ullklær, body og strømpebukse, ullsokker + sparkebukse eller vanlig bukse. Prøver å ha på han en genser eller jakke innimellom men da klarer han jo ikke å bevege seg og blir irritert.
På soverommet har vi også god temperatur, og han sover med pledd og en kjempegod dundyne over seg, men er iskald på hendene før natta er omme!
Ellers på kroppen er han god og varm!
Er det vanlig at de blir kalde på hendene, eller har jeg for lite klær på han? Blir fortvilt av å må sitte hver morgen å varme hendene hans, men han er like blid og fornøyd uansett!

Ganske vanlig at de er litt kald på fingrene, tror jeg. Minien her også er veldig kald på hendene innimellom, og spesielt om natten. Ligger jo alltid med armene utenfor dynen.

Jeg fikk beskjed ¨på sykehuset at føttene og hendene på babyer veldig ofte er kalde. Da kroppen ikke prioriterer å varme ditt. Det betyr ikke at de fryser selv om de er kalde på hender og føtter fikk jeg beskjed om. Man kjenner om de er kalde/varme bak i nakken, og hvis de er fine der, så frysr de ikke :)

Ja jenta mi og er kald på fingrene om natta, men kokvarm på kroppen når hun sover så jeg kan nesten ikke ha klær på henne :-P så lenge han er varm i nakken så er det ingenting og tenke på, heler vær forsiktig så du ikke pakker på ham for mye! Føler det er verre at de er alt for varme,sløve og svetter enn at de er litt kalde.

At de er kalde på hendene har ingenting å si for hvordan tempen er på resten av kroppen, helt normalt å være kald på hendene :)

Lillegutt sover aldri med hendene under dyna så han er alltid kald på hendene når jeg tar han opp for amming, men er god og varm på resten av kroppen :)

Takk for svar :) Skal slå meg til ro med det, for han er jo varm på resten av kroppen :)

Der vi bodde da snuppa blei født var det svinkaldt på soverommet. Så jeg tok på ho tynne votter på natta. Så slapp jeg å få de iskalde fingrene på meg den tiden ho fikk pupp og skulle mates på natta.

Back
Topp