Kalde føtter

Om du allerde nå har begynt å se mørkt på ting bør du vel søke hjelp før det går for langt?? Har en kollega som har hatt depresjon etter fødsel, og det høres ikke kjekt ut!! Jeg ser ikke mørkt på hva som ser etter fødsel. For min del handler det om å overleve redselen for at det skal gå galt lenge før den tid:banghead:
Har dessverre ikke noe annet å komme med enn en god klem:hug013.

Skjønner godt at du tenker sånn, særlig med tanke på at du har hatt svangerskapsdepresjon før! Gjør det sikkert ikke lettere når du er redd for at det skal skje igjen. Enig med Jeah, tenker at du skal ta følelsene dine på alvor og be om hjelp så tidlig som mulig. Du trenger ikke vente før det blir alvorlig, for du har jo de følelsene du har :happy: Og kan godt hende at det er helt normale bekymringer, sikkert mange som har det sånn, likevel er det alltid bedre å ha støtte enn å deale med det alene :happy:

For meg blir det første barnet, så jeg aner ikke hva jeg går inn i. For meg er det fortsatt uvirkelig, så klarer ikke å bekymre meg så mye ennå. Men kan se for meg at det blir annerledes når fødselen nærmer seg. Får se :happy: Alle har uansett sin unike opplevelse av svangerskap, fødsel og barsel, og hver enkelts opplevelse skal tas på alvor :Heartred

noen som har kalde føtter om svangerskapet? Eller tenker; dette klarer jeg ikke?
Som gruer seg til nattevåk, hyling, gråting og sutring og som føler seg overveldet av hele situasjonen? Har hatt svangerskapsdepresjon med begge de andre og føler jeg nå er på full fart inn i den 3dje.. ser mørkt på alt og forstår ikke hvordan dette skal gå...

Føler virkelig med deg!! Jeg kan også se mørkt på livet og tenke: Shitt hvorfor ble jeg gravid?! Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal gjøre det igjen. Jeg hadde fødselsdepresjon med nr 1. Så ja søk hjelp til samtaler tidlig:) det skal jeg.

Søk hjelp tidlig :Heartblue

Jeg har et barn på 10 år fra før og har jo tenkt at nå begynner jeg på nytt med nattevåk og alt det innebærer. Og når formen er skikkelig dårlig på 4.uka så er det jo ikke så positivt. Men jeg vet det blir bedre og at det er dette vi vil og prøvde et år på å få til :Heartred

Snakk med jordmor. Få evt henvisning til jordmorpsykolog. Det er hjelp å få, uansett hvor svart du føler det

Back
Topp