Kaketråd.

Blippetiblippblopp

Elsker forumet
Jeg er litt nysgjerrig på hvilke kaker dere skal servere på 1 årsdag og vil gjerne se bilder av kaker (og kakebord)  etterhvert som de blir ferdige. og Gjerne ha oppskrifter!

Jeg har idag bakt en Oreo Cream Cheese Brownie for første gang, og er meget spent. Måtte prøve oppskriften før jeg bestemmer meg om den kan brukes på bursdag.

Er så lei de gamle kjedelige kakene jeg har lagd før, men tenker kakebordet kan bli:

Oreo Cream Cheese Brownie
Suksessterte (must i familien min)
Magnolia vanilla/sjokolade muffins med blå smørkrem
og en sukkerbunn kake med marshmellowfondant som overtrekk.

kanskje jeg tar opp noe gjærbakst ifra fryseren. Må vel også ha noen snitter/rundstykker eller noe for det blit mye søtt.

oppskrift: http://www.pratekompaniet.net/forum/showthread.php?t=45405
Jeg hadde oppskrifta i boka mi, denne og den på søteliv.no er akkurat samme oppskrift.

Føler det er evigheeeeeeter til 1årsdag, men er jo rett rundt hjørnet så må vel begynne og planlegge[:D]

Kommer til og ha 3(!!!) selskaper, siden jeg har så stor familie.
Så kommer til og bestille en kake.

Eneste jeg har tenkt på er is[8D]
Og masse frukt(snuppa elsker det).

Må tenke litt på dette her..

Her blir det pizzasnurrer og pastasalat som "mat" og av kaker blir det 2 oreo kaker, 1 bløtkake, 1 krydderkake, muffins, 1 pavlovakake og 1 vaniljekremkake..

Her blir det Tante Jorunn sin gulrotkake, og kanskje min mors ostekake siden min svoger ikke tåler ananasen i gulrotkaken. [:D] (De sine oppskrifter, jeg som lager)

Ellers blir det frukt. [:)]

(Jeg er litt motstander av sjokoladekake, og vil jo kun servere mat som jeg selv kan spise og som vi anser som trygt til snuppelura).

Mye gode kaker her! 

JEg må begynne planlegginga nå, skal på ferie i 14 dg, å da er det kort tid igjen når vi kommer hjem.. og jeg er ikke den raskeste iverden.

Hmm. Så langt har eg ikkje tengt enda, og er selv ingen kakeeter. Men har ei svigerinne som er meget flink på kjøkkenet, så trur ho ska få svingt seg. Men blåbær muffins skal eg lage [:)] og masse masse frukt [:D]. Skal nok bli servert nåke å ete, men har ikkje tengt på det heller[:-][8D].

oooooohhh... kake.....

Jeg aner ikke hva vi skal servere, så her skal jeg følge med :-)

Denne skal jeg lage, å i tillegg så blir det i allefall ei oreokake, kanskje ei lynet kake ( mest til storebror kanskje)eller ett tog åsså ei gele larve[:)]

oj, den var tøff da. Har ikke bestemt meg helt for hvordan "barnekaken" skal være, men den må jo være litt morsom tenker jeg.

Muffins blir det jo og såklart!

Har en noget kresen snart-5-åring som niese. [&:]

*sukk*

*Gubben er veggis
*Jeg er allergisk
*Svoger er allergisk mot alt det jeg ikke er allergisk mot
*SUPERkresen 5årig niese
*Svigermor er allergisk mot svinekjøtt (og gubben er jo veggis, men allergisk mot rødt kjøtt sånn generelt)
*Jeg tåler ikke fisk (men elsker det)
*Og jeg nevner igjen KRESEN 5åring.
*Og jeg gir jo ikke snuppa hva-som-helst fordi jeg er redd for allergier. Så melkeprodukter er jo uaktuelt. (Bløtekake feks).

Ellers har jeg svigerinne og ei niese på 2 år som heldigvis spiser ALT.

Pølser er jo uaktuelt for både min, sambo og snuppa sin del. Blergh. Og kan heller ikke lage en enkel kjøttdeigrett, fordi 5åringen ikke spiser kjøttdeig. [&:]

Jeg tror det blir pannekaker jeg. (I den grad jeg orker å steike pannekaker til 8 mann). Eller kanskje en pastarett? Det tror jeg heller. Er enkelt å lage litt forskjellige sauser.

Det finnes en god fløte erstatning. Odense som har den, husker ikke hva den heter ifarta, finnes på ultra ihvertfall. Den er dyr da..

uhm.. jeg har ikke smakt den da

Tenker Drømmehagen-marsipankake, cupcakes/muffins (Magnolia-oppskrifta), is, frukt og gele, kanskje? [:D][8D]
Vanskligheter for å bestemme meg gitt..! [8D]
Trur ikkje eg lager til noko mat igrunn...

er sååå glad det ble laga en sånn tråd som dette. sitter akkurat med planleggingen av bursdagen og eg må si det er ikkje bare bare.. hehe eg tenkte å bake en tog kake ( den de har på detsoteliv.no) after eight drømmen ( også detsoteliv.no) og muffins. så stod eg fast.. men etter å ha lest litt på det dere skriver så tenkte eg at eg kanskje skal lage en sånn oreokake. har ikkje smakt den, trur eg. men er så mange som skryter av den at litt god må den no være.

LYKKE TIL MED BURSDAGS BESØKET TIL 1 ÅRINGEN

Her blir det mest sannsynlig en sjokoladekake og en ostekake. Og muligens noe gjærbakst eller muffins. har ikke bestemt meg helt enda.

blir nok en del kaker her neste mnd,det som er synd at mye av min familie bor på østlandet.

Back
Topp