Kaker uten melk

• Trådstarter Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
SKal lage bursdagskake til snuppa til uka. Noen som har oppskrifter på kaker uten melk i? Hun reagerer nemlig på melk[&:]
Gjerne flere oppskrifter, for skal ha masse kaker. Og iallefall 1 snuppa kan smake på[:D]

Litt tidlig på morgenen å tenke på kaker ,men rullekake er i alle fall uten melk.[:)]
Og jeg vet jeg har sett en oppskrift på sjokoladekake uten melk...
Så jeg dytter i veg[:)]

Er det bare ren melk du ikke kan bruke, eller kan du ikke bruke smør eller smøreoster som er laget av melk heller?

3
stk
egg

2
dl
hvetemel

1
ts
bakepulver

3
dl
sukker

Pisk egg og sukker til eggedosis, bland hvetemel og bakepulver inn i røren og smør dette ut i en langpanne med bakepapir.

Stek kaken midt i ovnen på 200.celcius i ca. 5. min.. Ta kaken ut og strø sukker på den..Hvelv den over og trekk papiret forsiktig av.Smør på krem, syltetøy, sjokopålegg e.l. Rull den sammen og NYT!!

det er rullekake...
dette kan man bruke som kake bunn.. det har jeg gjort mange ganger.. bare lag litt større deg så den ikke blir så tynn

KJEMPE GODT

Gå på www.detsoteliv.no og der kan du velge allergier på venstre siden.
Var mye godt der. Bl.a. sjokoladekake[:)]

om du går inn HER og søker på "søk ved matallergi" (der kan du velge uten melkeprodukter) så får du opp masse kaker

Hvis du vil gjøre det lettvint så er Møllerens sjokoladekake,Møllerens muffins og Møllerens bolledeig uten melk [:)]
Det er et par til,men de husker jeg ikke i skrivende stund.

Tuuusen takk alle sammen.
Jeg bruker ikke noe melk i kosten hennes i det hele tatt. Hun blir så dårlig av det.
en nå virker det som det er blitt end værre. For hun har begynt å få masse sure oppstøt igjen og diaree hele tida[:(]

Jeg lagde denne kaka til bursdagen til jenta mi. Hun tåler verken egg eller melk. Den ble veldig god.

Sjokoladekake:
10 dl hvetemel
4 dl sukker
1/2 dl kakaopulver
6 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1/2 ts kardemomme
1/2 ts kanel
200 gram melkefri margarin (blå melange)
6 dl vann eller eplejuice (jeg brukte eplejuice)

Glasuren:

125 g melkefri margarin (blå melange)
3 ss vann
2 ts vaniljesukker
1 1/2 ss kakaopulver
300 g melis

Stekes i langpanne på 180 gradier i ca. 40 minutter

Den er hentet fra Voksentoppens allergikokebok. Masse fine melkefrie oppskrifter der, både på kaker, desserter, middager osv.

gulrotkake fra www.detsoteliv.no er helt uten melk... skal se om jeg finner oppskrift... ble nettopp bedt om å lage den til bryllup, så da må den jo nesten være litt god

ORIGINAL: *englefjes*

Hvis du vil gjøre det lettvint så er Møllerens sjokoladekake,Møllerens muffins og Møllerens bolledeig uten melk [:)]
Det er et par til,men de husker jeg ikke i skrivende stund.
De har jeg brukt også, og så finnes det en pose brownies-mix uten melk. Ellers gidder jeg ikke lete så mye etter oppskrifter uten melk jeg, jeg bare bruker rismelk i røren / deigen i stedet for.

Back
Topp