Kaker uten melk

Mialine

Forelsket i forumet
Hei

Er det noen som har forslag og/eller oppskrift på kaker uten melk?

Skal ha bursdagsfest for lillemor til helga og det kommer en med melkeallergi og vil jo ha noe å servere som ho kan spise. Har tenkt til å ha gele men kunne tenkt meg å servere noe annet også.

På forhånd takk.. 

Jeg vet det fins en 1-2-3 pakke med sjokoladekake uten egg og melk. Jeg husker ikke hvilket merke det var, men den er kjempegod![:)]

Jeg er tilhenger av fort-og-lettvindt![:D]

ORIGINAL: camika

Jeg vet det fins en 1-2-3 pakke med sjokoladekake uten egg og melk. Jeg husker ikke hvilket merke det var, men den er kjempegod![:)]

Jeg er tilhenger av fort-og-lettvindt![:D]

Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut.
Fort-og-lettvindt sier man ikke nei takk til [:D]

Tar gjerne i mot flere tips/forslag

Istedet for vanlig melk kan du også bruke soya eller rismelk. Det lager ingen bismak heller så lenge det skal blandes inn i kakemassen[:D] Har en datter med melkeallergi og har prøvd ut en del[:)]

Hei,
om du skal ha melkefri kake må du IKKE BRUKE SMØR som det er i oppskriften din. Pass på å kjøpe melkefritt smør evt olje

Takk for svar og råd.
Det smøret som er melkefritt er det noen som vet navnet på det?

[:)]Rullekake med syltetøyfyll ,eller lage et sukkerbrød med sjokoladeglasur og sjokoladefykk?(av melkefri margarin seff.)

ORIGINAL: lille nupp©

ORIGINAL: Berg27

Takk for svar og råd.
Det smøret som er melkefritt er det noen som vet navnet på det?
det er tine
margarin uten melk og salt

Tusen takk.
Da er det bare å prøve seg fram, får vel prøvebake i løpet av uka så får gubben være forsøkskanin[:D]

Toro har en del ferdigposer med kakeblandinger/muffins uten melk. Ellers kan du bake mandel/nøttebunn med frukt på toppen + mencomel whipping(veldig godt), oppskrift på godt sukkerbrød på potetmelpakka. Kan også bytte ut melk med juice i en del oppskrifter.

Back
Topp