Kaker til selskap/bursdag

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hva baker dere? Er det det samme, eller prøver dere nye kaker hver gang/jevnlig?

Jeg prøver noe nytt hver gang jeg skal bake til bursdag/selskap, sliter med å finne "min" kake. Den som alle forventer skal stå på kakebordet mitt liksom :dance008
Mamma'n min f.eks, har sin faste kake hun baker til alt, man vet at den kommer til å være på kakebordet og kan finne på å reagere hvis hun mot formodning ikke har laget den.
Hva er "din" kake?

Det varierer litt etter bursdagsbarnets ønsker, for det er ofte da jeg baker. Men oftest er det en formkake jeg har en oppskrift på fra min bestemor. Mye sukker, mye smør. Men den er god. Det er en sjokoladekake, men jeg har hatt stor suksess med å droppe kakaoen og bytte melka med appelsinjuice også, da med glasur av melis og jus også, heller enn med kakao og kaffi i melisen.

Til "finere selskap" har jeg ikke min faste kake, nei

Jeg prøver stort sett litt forskjellig, men har også noen klassikere som jeg velger til gitte selskaper :)

Gulrotkake, julekrydderkake og Kvæfjordkake er de tre jeg går tilbake til om jeg vil ha noe trygt og godt :)

Jeg ville alltid ha suksessterte på bordet, men nå med allergi mot egg og nøtter i familien må jeg nok finne noe nytt..

Her velger bursdag barnet hva kake de vil ha.elsker nye prosjekt. Så det har vart alt fra bilkake,legokake,barbiekake, playstasjon kake mm. Men visst vi skall ha folk på middag eller noen annet specielt så liker jeg alltid ha ostekake eller suksessterte i 2 lag nami elsker den og ser veldig fin ut i 2 lag.

Gulrotkake med sjokoladebiter i. Eller oreokake. Lager alle kaker gluten og laktosefrie :)

Går som regel i glutenfri og melkefri sjokoladekake den kan alle spise og alle liker den

Jeg har bakt litt forskjellig.. fordi jeg blir lei av enkelte kaker . Etter at min mor ble allergisk mot melk og gluten så har bakelysten forsvunnet

Jeg har bakt litt forskjellig.. fordi jeg blir lei av enkelte kaker . Etter at min mor ble allergisk mot melk og gluten så har bakelysten forsvunnet

Må moren din spise alt du baker da? :p

Mange gode kaker som er gluten og melkefrie
Det kan være.. kan ikke si at jeg har gjort alt for mye søk. Men om du har noen gode oppskrifter så del de gjerne

Hmm. Jeg liker i grunn godt å bake. Har bakt melkefritt siste månedene pga mpa hos han jeg ammer, men ser ut til at det kapitlet er ferdig nå.

Suksessterte lærte jeg lage i julen, ble fantastisk god! Og brownies tidligere, men finner liksom ikke helt rytmen med ovnen vi har nå.

Vil også ha en signaturkake barna eller andre rundt meg ber om :P

Det kan være.. kan ikke si at jeg har gjort alt for mye søk. Men om du har noen gode oppskrifter så del de gjerne
De aller fleste kaker kan enkelt gjøres allergi vennlige ved å bruke glutenfritt mel og plantebasert melk (ikke havremelk for den er ikke glutenfri). Finnes plantebaserte alternativer til alle typer melkeprodukter. Gjærbakst er ikke like enkelt å få til glutenfritt, trengs litt øvelse.

Back
Topp