Kaker til dåpsfeiring

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Vi skal feire dåp neste helg. Blir noen barn, men flest voksne. Ingen allergier å ta hensyn til (tror jeg). Marsipankake inngår i «pakken» fra stedet vi leier. I tillegg skal vi bake en sjokoladekake til barna, og en familiekake. Vi trenger 2-3 kaker til. Tar villig imot tips til gode kaker vi kan supplere med. Gjerne noen som tåler å stå ute noen timer, da det er begrenset med kjøleskapsplass...
 
Pavlova er altid slager i alle selskap jeg er i, der får det jo ann å ha bunnen stående ute på benken og ferdig laget krem og kuttett bær i kjøleskapet i beholdere som ikke er så romfrekk og bare hive det på toppen rett før servering.

Ellers går oreokake alltid tom på selskaper jeg er i men tror ikke den blir så god om den står i romtemperatur lenge,

Cupcakes, cookies, brownies, gulrotkake
 
Gulrotkake i langpanne med ostekrem på en fantastisk godt da [emoji4]
 
Verdens beste må alltid med hos oss. Andre tips er gulerotkake, ostekake, Sarah bernhardt, kransekake, muffins med smørkrem, krydderkake
 
Vi hadde sjokoladekake, marsipankake, ostekake, pavlova og suksessterte i dåpen her [emoji4]
 
Tusen takk for forslag! Nå blir nok mannen imponert over hvor mange forslag jeg kommer opp med [emoji56]. [emoji1303][emoji1303]
 
Vi skal ha dåp idag. Uff litt av no planlegging.. Må jo planlegge når jeg skal ha på meg bunaden:hilarious: I dette sekund er det holdin, strømpebukse, og bunadens øredobber og ringer, mens mini sover på fanget :hilarious::hilarious:

Vi har marsipankake med navn og dåpsdato, sjokoladekake (skikkelig saftig, heter texas sjokoladekake mener jeg), ostekake, gulrotkake, sjokolademousse, is.
 
Vi har dåp i dag, og på kakebordet står det;

-Tropisk aroma (fordi jeg i et anfall av panikk mente at vi MÅTTE ha en sjokoladekakevariant)
-Suksessterte
-Ostekake
-Oreokake
-Marsipankake med bilde av pjokken -Verdens beste.
 
Vi skal ha dåp idag. Uff litt av no planlegging.. Må jo planlegge når jeg skal ha på meg bunaden:hilarious: I dette sekund er det holdin, strømpebukse, og bunadens øredobber og ringer, mens mini sover på fanget :hilarious::hilarious:

Vi har marsipankake med navn og dåpsdato, sjokoladekake (skikkelig saftig, heter texas sjokoladekake mener jeg), ostekake, gulrotkake, sjokolademousse, is.
Du har kommet lengre enn oss. Enn så lenge er det bare dåpsbarnet som er påkledd, i hvit body og hvit strømpebukse. Og siklesmekke i håp om at han ikke er heeeeelt nedsiklet før dåpskjolen skal på. :knegg:
 
Du har kommet lengre enn oss. Enn så lenge er det bare dåpsbarnet som er påkledd, i hvit body og hvit strømpebukse. Og siklesmekke i håp om at han ikke er heeeeelt nedsiklet før dåpskjolen skal på. :knegg:

Her venter vi med det hvite han skal ha under dåpskjolen til rett før vi drar, så vi slipper evt sikkel/gulp, eller den giga bæsjebleia vi venter på :hilarious:

Føler nå på morgenen at et er litt stressende å få alt ferdig så vi får dratt i riktig tid til kirka. Men skuldrene senker seg nok bare vi får kommet fram. :p Kos dere i dag!
 
Vi skal ha dåp idag. Uff litt av no planlegging.. Må jo planlegge når jeg skal ha på meg bunaden:hilarious: I dette sekund er det holdin, strømpebukse, og bunadens øredobber og ringer, mens mini sover på fanget :hilarious::hilarious:

Vi har marsipankake med navn og dåpsdato, sjokoladekake (skikkelig saftig, heter texas sjokoladekake mener jeg), ostekake, gulrotkake, sjokolademousse, is.

Vi har dåp i dag, og på kakebordet står det;

-Tropisk aroma (fordi jeg i et anfall av panikk mente at vi MÅTTE ha en sjokoladekakevariant)
-Suksessterte
-Ostekake
-Oreokake
-Marsipankake med bilde av pjokken -Verdens beste.

Gratulerer med dåpsdagen! Takk for at dere deler kakebordet [emoji1303][emoji1303]
 
Vi har forresten ofte noe gjerbakst også på kakebordet. Hvetestang feks er ofte med på kakebordet her, det kan lages i forveien, fryses ned. Tas opp og tines å stå på kjøkkenbenken i romtemp en stund:) kjempe godt:happy: populert med barna også siden det ligner litt på skolebolle;)
 
Saftig eplekake - holder lenge og kan fryses :)
 
Nå når jeg leser gjennom denne tråden fikk jeg skikkelig lyst på kake :hilarious:
 
Back
Topp