Kaker til dåp/navnefest

*Frk.Rødhette*

Elsker forumet
Kva slags kaker skal dåke ha? Kor mange kaker, og kor mange gjester?

Me blir 22 til saman med oss ( då er det seks barn under 6 år )
Svigermor har bestilt kransekake, mamma skal kjøpe marsipan dåpskake
Veit ikkje kva andre kaker det blir, er ikkje så erfaren baker. I dag har eg lagt oreo kake, og om den blir god så lager eg den til dåpen, og kanskje muffins? Dei kan eg jo pynte med fin lyseblå pynt.
:)

Bare del oppskrifter og, om dåke har noko som passer til dåp[:D] ( som ikkje er for innvikla)

Har bestilt kransekake og marsipankake...

Jeg skal lage oreokak. Min søster lager boller, sjokoladekake + en annen kake.

du trenger ikke så veldig mange kaker. for hvis du har dåpskake og kransekake, trenger du nok ikke mer enn to til. også som du sier, muffins. siden dere er så mange barn, så liker kanskje de bedre muffins. men er egentlig helt utrolig hvor lite kake d går enn hva man tror.

Vi skal ha kake med bilde av Benjamin, også baker jeg to tenker jeg. vi blir ca like mange som dere når vi skal ha navnefest[:)]

Vi blir ca like mange og skal ha kransekake, dåpskaka i marsipan, verdens beste, firkløverkake og kringle. Blir 7 barn, og firløverkake er alltids en hit[;)]

Vi blir 36 og skal ha en hel drøss med kaker[&:]

Er nemlig så mange som vil bake,selv om jeg har sagt at de ikke skal gjøre det å at det blir for mange.

Så vi skal ha : dåpskake, kvikklunskake,sjokoladekake,verden beste,daim iskake også har jeg ei svigerinne som skulle lage en overraskelseskake og mormora mi som absolutt bare måtte lage spesialkaka hennes.(begge de 2 siste ville ikke si hva de skulle lage,så blir litt gøy å se da).

Har allerede bedt inn venninner til etterpå kakelag dagen etter dåpen![:)]

Vi tenker å ha både middag og kaker. Gjestene blir ikke så mange om vi  ikke ombestemmer oss,vi har droppa  tanter og onkler,kusiner fettere. iOm vi skulle ha hatt alle sammen hadde det litt veldig mange. Tipper vi blir ca 15 stk. Vi kommer til å ha middag og kaker.
Marsipanbløtekake,ostekake og noen til..

Back
Topp