kaker til 1 årsdag...

champagnepiken

Elsker forumet
Hei!

Har dere tenkt på hva slags kaker dere skal ha på 1åringes bursdag?
Andreas fyller et år om ikke lenge og vi skal ha familieselskap, og derfor trenger jeg tips om noen gode kaker!![:D][:D]

Vi kommer nok til å ha ostekake og sjokoladekake. Kanksje oreokake - spørs hvem som kommer. Eskil elsker ostekake, så da må vi seff ha det [:D]

Som det kakemonsteret jeg er så blir det vel en haug med kaker,- som vanlig[:D][:D]

Skal ha hjemmelaget marsipankake, ostekake, snickerskake, verdensbeste, hvetekringle og selvfølgelig må lillemor få en egen liten kremkake som hun kan grise og fryde seg med [:D]

Vi kjøpte en kake som vi tok ett lys på [:)] Også bakte jeg verdens beste og sjokoladerullekake.

Til barnebesøket lagde jeg langpannekake, tebrød og muffins. Frøs ned alt, så det skulle bli minst mulig stress på dagen [;)] Anbefales [:D]

Har vært en tråd om det er før, og da la eplemos ut denne linken:

http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=712

Syns de var så søte, at jeg slenger meg på eplemos, og takker for tipset. Det er forresten flere fine figurer og gode oppskrifter på denne siden, både med gele, og som kake.

Jeg har fått ei privat til å lage bursdagskaka. Skal ha ei som ser ut som en bok, med hvit marsipan og blå pynt [:D]

Kommer litt an på hvem som kommer, men regner med jeg kommer til å bake noe hvetebakst, skillingsboller kanskje.

2 spm: (inn med teskje) =)=)

Store (vanlige) marshmallows eller de der mini mm?
D står 2 skjeer vann som skal sammen med MM i micro. Teskjeer eller spiseskjeer?

blir vanlig bløtkake, formet som ett kaninhode[:D]
så blir det vel muffins, vaffler, oreokake, gele, karamellrandog sikkert ei langpannekake om jeg rekker det.

(og så rundstykker med godt pålegg senere på kvelden) [:)]

her skal jeg lage ei bløtkake formet som ei bok med marsmellow fondant, ei bamse sjokoladekake, ostekake og marengskake med krem og frukt så får jeg svigers til å lage verdens beste [:D]

Kommer til å ha gulrotkake, oreokake og 2 bløtkaker. Den ene blir lagd veldig liten da, sånn at hun får ei egen kake. Hadde det til eldsta også. Hun spiste ikke så mye av den, kun pynten. Så da tok like greit gutten til ei venninne av meg å spiste den opp.. [:)]

Her kommer det til å bli masse kaker ser jeg for meg! må til det me 25 gjester [:D] kan ikke se noen jeg "kan" utelukke fra selskapet så da får det bli stort og trangt i stua..

Ikke bestemt meg for hvilke ennå men helt sikkert spesialpyntet marsipankake til snuppa og diverse andre..ostekake, sjokoladekake +++

har tenkt pølser først også så det blir skikkelig barneselskap[:D]

ORIGINAL: pannekaka

om jeg får velge så blir det ostekake og sånn med gul krem og mandelbunn [:)] men om jeg skal bake så blir det ei skål med sjokoladekjeks [:D][8D]

Ostekake er laget på 15min kvelden før[;)] Det er en av mine to favoritter å lage, fordi det er så enkelt.

Skal lage en bløtkake til Nikolai, har en liten bamseform, som han skal få lov til å spise og grise med helt alene. Også blir det en stor til oss andre, sjokoladekake og boller. Vi blir ca 30stk..... Håper det holder.....

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Klumpen10

Tror det blir ostekake, oreokake og verdens beste her... Har litt lyst til å lage en sånn fin bursdagskake men er ikke noe flink til sånt.

Det er absolutt ikke vanskelig altså [:)] Jeg har aldri klart å lage en kake som har blitt god før, de har alltid vært tørre og jævlige (eier ikke kokkekunnskaper i det hele tatt)
Men det var kjempelett å lage både kaka, og ikke minst pynten. MMF er veldig lett å jobbe med, og smaker godt. [:)] Er noe hvem som helst klarer.

Oppskrift?

Inn med teskje! [:D]

Skal jeg jammen prøve å bake jeg også! [:)]

*Løpe inn på kjøkkenet og hente teskje!* [:D]

Kaka:
Toro langpannekake (sjokolade) lages som bak på posen, og tilsett 2/3 beger med lettrømme og en goooooood dæsj sukker (for å få rømmesmaken vekk).

MMF:
200g marshmallows og 2 skjeer vann varmes i microen til marshmallowsen sveller opp
Ha i 2 ss med matfett (Flott) i mm og rør inn eventuell konditorifarge.
Hell oppi melis, tilsammen 500g (en pakke). Er greit å ha litt ekstra melis for å bruke når du skal kjevle ut lokket.

Den er veldig lett å jobbe med og det blir ganske godt [:)]

Smørkrem:
150g smeltet smør og 2 egg piskes godt sammen.
400g melis røres inn i kremen.
1 melkesjokoladeplate smeltes og blandes forsiktig inn.

Smørkremen er kjekt å ha rundt utenpå kaka også, under MMF'en. [:)]

denne skal jeg lage!!
Men er det bare å ta konditorifarge i mmfrøren eller er det noe jeg må huske på? Jeg vil gjerne ha blå lokk på kaken jeg da:):)

ORIGINAL: Bambling

Herregud, denne tråden må jeg ut av! Livsfarlig lesning for en som er på slankern! [8D]

Skulle akkurat til å si: For en tråd! Slurp!!!

Har ikke planlagt bursdagen ennå. Kommer an på hvor vi er (Oslo el Setesdal) og hvor mange vi er, men det blir i hvert fall sjokoladekake, og kanskje boller.

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Bolla85

ORIGINAL: Tøtta29

Som det kakemonsteret jeg er så blir det vel en haug med kaker,- som vanlig[:D][:D]

Skal ha hjemmelaget marsipankake, ostekake, snickerskake, verdensbeste, hvetekringle og selvfølgelig må lillemor få en egen liten kremkake som hun kan grise og fryde seg med [:D]

Si i fra hvis du vil ha litt besøk igjen for å få hjelp til restene da[:D]

I`m in! [:D]

Den er god som gull jenter [:D][:D]

Jeg har forresten en liten plan i tankene, sender felles-melding litt senere [:D]

Back
Topp