Kaker/servering til barselsbesøk?

Fiolia

Flørter med forumet
Mange som har fryseren fulle av kaker og boller?

Her har jeg ikke det. Jeg har vel bare ikke tatt meg tid til det, og er vel kanskje ikke bakedronninga 

Men jeg tenker jeg kan kjøpe inn litt kjeks, frukt, saft og kanskje sånn cookies på 1-2-3 og vaffelrøre-mix. For å gjøre det litt lettvindt, tenker jeg. (Er jeg verdens dårligste mor da?) ;p

Har dere tenkt på servering til de som måtte ta turen innom første ukene etter fødselen, eller tar dere det litt som det kommer?

Her er fryseren full ja... men mest fordi jeg må ha noe å gjøre på, enn for at jeg skal imponere gjestene så veldig med husmorevner... 

he, he....

Eller så bruker jeg å ta med meg noe når jeg går på barselbesøk.. forventer ikke all verdens til traktering. Prøver å ha det i bakhodet når det nå eg jeg som skal ta i mot besøk..

Har hatt noken posa med kanelbolla (hadde ikkje plass til meir i frysen, itillegg til at eg ikkje hadde ork å bake). So her har eg hatt litt kjeks liggandes i skapet. Og håper ikkje folk forventa at eg skal diske opp med både det eine og det andre...
Den dagen eg kom heim fra sjukehuset, kom svigermor og svigerinna mi på besøk, og svigermor lagde middag til oss og rydda opp etter middag. Svigerinna mi hadde bakt kake og tatt med seg, so då var eg heldig å ha kake og servere dagen etter når besteforeldra kom på besøk :)

Og nett no står mannen på kjøkkenet å skal til å lage eplekake :)

Niks, jeg kjøper inn så jeg vet vi har nok kaffe og no kjeks.... Ellers får folk ta med seg :)

Fryseren er smekk full :) Unnskyldningen min er at jeg må ha å servere når det kommer barselbesøk, men den egentlige greia er vel at jeg elsker og bake, og måtte fylle dagene i starten av permisjonen med noe. For hver gang jeg har gått på barselbesøk, har jeg alltid tatt med kake selv. Tror det er ganske vanlig, folk forventer vel ikke all verdens oppvartning fra noen som nettopp har fått småtroll i hus..

Og Fiolia - "cookies på 1-2-3" er da vel like godt som "cookies med slit-og-strev"? Lettvint holder i lange baner! :)

Nei kaker kan dem ta med seg :-D Heter det seg ikke sånn at gjestene skal ha medbrakt på barselvisitt da ?

Nei kaker kan dem ta med seg :-D Heter det seg ikke sånn at gjestene skal ha medbrakt på barselvisitt da ?

Er helt klart gjestene som skal ta med til barselbesøk! Her er frysen tom, og om jeg har kjeks i skapet forsvinner også det sørgelig fort... (og det er ikke bare pga graviditeten..). Kaffe og te skal je klare å servere. Skulle ønske jeg likte å bake, men gjentatte mislykkede forsøk har ikke fremmet den gleden ;)

Back
Topp