Kaker i dåpen

Merika

Flørter med forumet
Hvor mange kaker hadde dere? Og hvor mange gjester var dere?
Vi blir 23, og aaaner ikke hvor mange kaker vi trenger. :)

Har jo funnet så mye kakeinspirasjon her.. men jeg er virkelig amatør når det kommer til kakepynting, men har så lyst til å prøve til prinsessas store dag :)

Legg gjerne ved bilder av kaker fra dåpen til deres lille skatt :)

Vi hadde to tårnkaker, 1 stor lukket valnøtt med bilde på, 1 frukt/gelekake, 1 dessertkake, 1 ostekake og 1 stor sjokkoladekake og vi hadde nermere 40 gjester og 2 dåpsbarn. [:D]

Fikk av en eller annen merkelig grunn ikke lagt inn bilder så legger ved en link: http://nitapus.wordpress.com/2010/09/21/dap/

Vi hadde 1 stor marsipankake,gulrotkake,1 stor sjokoladekake(langpanne) og 1 18 rings kransekake. jeg hadde aaaaalt for mye igjen,så det er tydelig at det ikke er noen kakemomser i denne familien[8D]
Vi var 22 stykk..

Vi hadde 5 kaker og muffins og vi var 45 stk i Fredrik sin dåp[:)] Det var bare en kake som ble spist opp. Vi hadde mye mat, lapskus og koldtbord så tror folk var mette når kakene kom på bordet[:D]
Vi hadde marsipan kake, ostekake, rullekake, sjokolade kake, og banan kake[:)]

Her blir det bare 3 kaker på 30 mann eller... er jo en del barn også da. men vi skal servere kinamat så vi kommer til å ha restefest med middagen heller :p

Vi skal ha 5 kaker, en marsipan kake, sjokoladekake, gulrotkake, verdens beste og gelekake.. mmmmm.. får vann i munnen bare å tenkte på kaker.. bare to dager igjen

Vi er 28 stk..

Vi hadde 6 kaker + fruktsalat, og var 23 voksne og 4 barn. Dette var aaaaltfor mye, sitter igjen med mye av det i fryseren. [;)]

Har dere sett det vestlandske kakebordet?
Vi hadde 9 kaker, pluss lefser og kransekake... 27 gjester, 11 av dem var barn... Men merkelig nok så hadde vi ikke SÅ mye rester, restelag rett etter dåpen, og folk fikk med seg litt kaker hjem...

På vestlandet regner man nesten en halv kake per pers [8D]

vi er 23 stk, og vi skal ha 4 kaker og muffens....
Jeg skal ikke lage en eneste kake [:D]
Smørbrødene blir levert på døra der vi skal være, minst mulig stress [:D]
Kun to uker igjen til vår dåp, blir kjekt [:D]

Vi hadde en vanlig bløtkake og en verdens beste, og hadde nok rester. Vi var 16 stykker. Men du kjenner jo din familie best. Hvis halvparten er på slankern trenger du kanskje ikke så mange som hvis alle er kakemonster [:)]

Vi var 22 stk, bare voksne og tenåringer. Hadde en 4-lags marsipankake(lagde selv), en sjokoladekake, en krydderkake og en ostekake. Hadde endel igjen av alle bortsett fra marsipankaka. [:)]

Me skal ha ei oreokake, ostekake, eplekake, sjokoladekake og kransekake også lefser. vi blir 23 stk tror eg. men eg ska ha babyverden treff hjemme dagen etter så da passer det med rester.

Vi var 25 og vi hadde disse kakene:

Marsipankake til 30 pers
Ostekake
Pavlova
Banankake med sjokoladelokk
Langpanne-sjokoladekake
Brownies
Kransekake

Vi hadde altfor mye, var igjen over halvparten på alle kakene utenom ostekaken og pavlova.

Jeg bakte mye. 100 rosa minimuffins som sto ved hver bordplass, ca 30 muffins, noen glutenfrie, noen eggfrie.

Og det her:

Denne var ca 35 cm bred nederst og rundt 60 cm høy. Stoooooor kake.

Formkake med rosevannkrem og sjokoladeganache.

Sjokoladekake med hvit sjokokrem og rosa mmftrekk som jeg har malt blomster på med melis.

Jeg hadde også bakt en glutenfri, eggfri og laktosefri bløtkake med blåbær, og en bærpai.

Av andre fikk vi hvertfall 6 kaker til, og masse muffins.

Vi var rett under 80 gjester, så alle fikk med kake hjem [:D]

Jeg og mamma hadde i tillegg laget all maten selv, men det viste seg at vi hadde laget mat for minst 150 gjester[8|] Satt igjen med mer enn halvparten.
Vi hadde buffet med mye vanlig koldtbordmat, og noe indisk mat.

Tusen takk for gode tips :)
Det var noen nydelige muffinsformer, hvor har du kjøpt de?

Vi hadde altfor mange kaker!! Vi var 19 gjester, og vi hadde en kransekake, oreokake, sjokoladekake, en svæær kringle, marsipankake og suksessterte i tillegg til is, snacks osv.. Satt igjen med GREIT mye til etterpålaget, men heller for mye enn for lite[:)][8D]

De er fra www.bakeitpretty.com.
Det er sånne man setter på etter at muffinsene er ferdige, det er ikke bunn på dem, de er bare til pynt.

Back
Topp