Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvite kakemenn 75 g smør, smeltet 350g sukker 2 dl vann 3 ts hornsalt ca. 500 g hvetemel (mel til utbaking) Bland sukker, smør og vann i en bolle. Bland så sammen med det tørre til en jevn deig. Legg plast over deigen og la den stå kjølig til dagen etter. Elt deigen lett sammen og kjevl den ut til ½ cm tykkelse.
Stikk ut kakemenn, kakekoner og andre figurer. Legg dem på smurt plate og stek dem ved 175 ºC i 7-10 minutter. De skal være hvite og porøse når de er ferdige. Dekorer med konditorfarge.
Takk for oppskriften [:D]
Men må den virkelig stå til dagen etter? Når jeg tenker meg om så har jeg vel egentlig hørt det før, men vi ville bake idag vi [8|] Må vel smøre meg me tålmodighet da.[:(]
Neeh,den må vel ikke,men det er vel bare for at deigen skal bli så luftig som mulig.Tror ikke det har noe å si om den ikke står så lenge - tror jeg[;)]...er ingen racer på kakebaking egentlig[8D][:D]