Kakebilder

Hælledussan

Elsker forumet
Jeg har bestilt kakebilde som jeg skal bruke på bursdagskaka til datteren min, men jeg har aldri gjort dette før.

i teksten på nettbutikken står det følgende
Legg kakebildet med motivet ned (på en ren overflate) og spray forsiktig med litt rent vann før du legger det på kaken (med motivet opp). Legg en bok på toppen av kakebildet til vannet er tørket, slik at ikke kantene vipper seg opp. Kakebildet kan ikke bøyes, og underlaget må være rett.

er dette før lokket legges på kaka? kan ikke akkurat legge en bok oppå tenker jeg. *grønn*

Vi lagde kaka ferdig så la vi bilde oppå og dryppa vaten på så det limte seg til kaka.. Gikk veldig fint. Treng ingen bok oppå[;)]

ok.. da prøver jeg det.
fikk dem i posten istad, og ser dem er tykkere enn hva jeg innbilte meg..

Jeg bruker ikke vann når jeg legger på bilder.Legger det bare rett på kaka og lager en kant rundt bildet for å skjule skjøten.

ORIGINAL: nuttis

Jeg bruker ikke vann når jeg legger på bilder.Legger det bare rett på kaka og lager en kant rundt bildet for å skjule skjøten.

sitter det like godt da?
tenkte å bruke royal icing rundt bildet

ORIGINAL: prinsessemamma87

ORIGINAL: nuttis

sitter det like godt da?
tenkte å bruke royal icing rundt bildet

Har lagt bilde på både smørkrem og marsipan.Bildet fester seg med engang du legger det på;-)Du kan jo ta en titt i bloggen på kakene,så ser du selv ;-)

jeg har sett de maaaange ganger, kjempe fine. jeg får bruke sette av hele kvelden før så jeg får baka. og så rekker jeg å lage ny om det blir fullsendig kræsj

ORIGINAL: prinsessemamma87

jeg har sett de maaaange ganger, kjempe fine. jeg får bruke sette av hele kvelden før så jeg får baka. og så rekker jeg å lage ny om det blir fullsendig kræsj

Det er ikke vanskelig...går nok bra skal du se [;)]

Back
Topp