Kakebakeflinke - hjelp meg

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har lyst til å lage denne: http://kvardagsmat.no/2015/01/11/kvikk-lunsj-kake/

Men synes det er så godt med bringebær og kirsebær el i sjokoladekake. Blir litt friskt. Tror dere det blir godt å bruke det inni denne, mellom de to lagene/kakebunnene? Går det an å bruke helt vanlig rørte bringebær?

Digger bringebær og kirsebær i sjokoladekake jeg og, gjør det mindre tungt. Ville tilsatt litt sukker til bringebærene hvis du går for rørte. ellers fungerer kirsebærsyltetøy godt, det er syrlig og passe søtt. Ville vurdert å droppe kaffen i glasuren, for å minke den totale syremengden litt. (Test glasuren på noen smuler med bringebær/kirsebær først:)) sjekk forresten ut crazy cake fra det søte liv, den ble kjempegod med gammeldags smørkrem og bringebær på toppen:)

Jeg hadde enten servert bringebær ved siden av eller bringebærcoulis, slik at det ble valgfritt :)

Tja, "Nydelig kryddersmak" av bare kanel er litt overdrevent ;) Men har du i litt malt ingefær, ørlittegrann kardemomme, og kanskje litt malt nellik, så har du kryddersmak som passer til kaken..
Men ja, kjør på med bær, blir mye mektig sjokolade og glasur dette her, så er bare godt med bær i :) Eventuelt bytte ut nonstoppene med bær.... Denne kaken kan jeg se for meg ikke trekker til seg så mye fuktighet, så har du rørte bær i midten bør det være ganske tyktflytende så det ikke renner ut igjen :)
Ville også byttet ut kaffien i glasuren med litt sitronsaft, da jeg vil ha syre i den for at den ikke skal bli for mektig, men jeg synes kaffe er feil smak til denne kaken :)

Tja, "Nydelig kryddersmak" av bare kanel er litt overdrevent ;) Men har du i litt malt ingefær, ørlittegrann kardemomme, og kanskje litt malt nellik, så har du kryddersmak som passer til kaken..
Men ja, kjør på med bær, blir mye mektig sjokolade og glasur dette her, så er bare godt med bær i :) Eventuelt bytte ut nonstoppene med bær.... Denne kaken kan jeg se for meg ikke trekker til seg så mye fuktighet, så har du rørte bær i midten bør det være ganske tyktflytende så det ikke renner ut igjen :)
Ville også byttet ut kaffien i glasuren med litt sitronsaft, da jeg vil ha syre i den for at den ikke skal bli for mektig, men jeg synes kaffe er feil smak til denne kaken :)
Hva er litt og ørlittegran? :D

Back
Topp