Kake!?

enogtosmå

Gift med forumet
Hei hei[:)]

Jeg tenkte jeg skulle begynne å finne ut hvilken kake jeg skal bake til dåpen[:)] Vi får mye hjelp på den fronten, så trenger bare å bake en[:)] Men hvilken?!? Har vært på etsoteliv.no, men det er jo så maaaange kaker der og jeg vet jo ikke om de er gode eller ikke. Så jeg hadde blitt kjempe bra om dere kunne kommet med oppskrifter/forslag til hva slags kake jeg kan bake[:)] 

Grunnen til at jeg begynner å tenke på det så tidlig, er at jeg ikke har bakt siden heimkunnskapen, så må prøvebake først[8D][:)]

Generelt er ikke jeg så glad i kaker men skulle jeg ha valgt en kake som jeg liker veeeeldig godt er det ostekaka jeg baker selv...Mmmmmmm..den er farlig god assa[;)][:D]

Hva skal de andre bake da?
Hva med en oreo kake?

Her har farmora sagt ja til å lage oreokake til dåpen, den er nyydelig (og mektig!).
Så veit jeg at jeg vil ha suksessterte! Naaam [:D]

Har ikke kommet lenger med kakelista mi [8D]
Må vel ha en lukket valnøtt også, det er pappan glad i. Da blir det bilde på den kaka, siden den egner seg godt til det[:)]

jeg pleier lage daimiskake og youghurtkake[8D]
kjempegode kaker som alltid blir spist opp [:)]
og enkle og lage[:D]

Jeg signerer også OREO kake[:D] lagde den første gang her om dagen, var utrolig enkelt og sinnsyk goood[:D] 
Jeg har planer om å bake , ostekake,oreo kake,sjokoladekake,verdens beste (mormor skal bake) og ikke minst bløtkake [:D][:D][:D][:D]

Her er opskriften jeg laget oreo kake etter: 

http://krem.no/index.php?option=com_content&task=view&id=186&Itemid=41

Jeg pyntet bare med flytende sjokolade på toppen, hvor jeg smeltet sjokolade (over vannbad) og lagde sirkler oppå kake ved hjelp av en skje.. .mmmmmmmmmmmm ... har bilde men vet ikke hvordan jeg legger det her via mobilen[8D][8D]

jeg lager nok oreokake ihvertfall, hvis ikke er det mange som blir skuffa..hehe! så kjøper vi marsipankake tror jeg.. så får andre i familien lage litt og..

Den oreo kaken har jeg aldri smakt, så den skal jeg prøve ut til helgen gitt[:D]
Min mor er en mester baker når det gjelder kaker og pynting, så hun skal nok få æren av å bake marsipan kake.
Så vil jeg ha suksessterte, og brownis(den eneste kaken sønnen min liker). Regner med å lage kransekake formet som en tuba(el lignede), fylt med twist.

Nå ble jeg frista her, fikk lyst på kake gitt

ORIGINAL: mammaå lillegutt

Hva skal de andre bake da?
Hva med en oreo kake?

nammmmi!!!!!

Back
Topp