kake

cazy

Elsker forumet
noen her som har prøvd å lage den bamse kaken til bobla?

Har bare laget kake i bamseform, men ikke prøvd å pynte den som en bamse..
venninnen min kan å pynte den skikkelig da, hva var det du lurte på da? kanskje jeg kan hjelpe likevel?[8|]

lurte egentlig på alt..hvordan man lager bunnen i bamsaformen og den kremen på toppen..
og hvordan man markerer der hvor det skal være forskjellige farger...[:D]

skal vi se, bunnen kan jo være hvilken som helst kake, men de anbefaler en formkake, krydderkake eller gulerotkake for eksempel?
Kremen er en smørkrem, finnes masse forskjellige oppskrifter på det, de fleste er gode, vankelig å gjøre feil der!
Farger får du kjøpt hos din lokale cacas-forhandler, de har og en nettbutikk, kan se om jeg finner adressen der om du vil?
Og blåbobler hadde en fin forklaring på hvordan du pynter den (bilde med hvor hvilke farger skal) på nettsiden sin, kan jo prøve å lete fram den og, om du venter litt[;)]

søren, bobler har byttet link på innleggene sine, så jeg finner ikke den forklaringa igjen, men du kan jo spørre henne?

Link til cacas:
http://webshop.cacas.no/WebCust2.hal?sessionid=&backpage=WebCust2.hal&backn=0&dlcode=&itcode=20

legger ut bilde av den kaken Renate lagde til Thales dåp, om den skulle være til noe hjelp..

ORIGINAL: Stansie

Har ikke E.R.A. prøvd? [:D]

Jaa, prøvd, men det er forskjellige oopskrifter på selve deigen.

Husk å smøre formen veldig godt, ellers får du den ut bare delvis[:D].

Toro langpanne sjokoladekake er veldig fin å bruke! (Tror det var tips fra bobla hvis jeg ikke husker helt feil da). Smør formen godt og strø den med hvetemel så slipper kaka (men vent med å snu den til den er litt (men ikke helt) avkjølt). Smørkremen til cacas er bra[;)][:D]

fant ingen smørkremer på cacas jeg..fant baare noe farge greier so jeg ikke skjønte en dritt av...[&:]
noen som vet hvor det står oppkrifter på smørkremer?

jeg stiller kanskje dumme spm..

Smørkrem:

100gr smør
2,5dl melis

enkelt og greit, du kan godt ha i litt smak, f.eks 2ss kakao, eller litt sitronsaft, finnes mange essenser du kan ha i[;)]

http://webshop.cacas.no/xx109FHGFGCEJHEGFGNFGGJGFHHCOGIGBGMDPHDGFHDHDGJGPGOGJGEDNCGGCGBGDGLHAGBGHGFDNFHGFGCEDHFHDHEDCCOGIGBGMCGGBGNHADLGCGBGDGLGOHCDNDACGGBGNHADLGJHEGDGPGEGFDNDCDACGGBGNHADLGJHEGFGNGDGPGEGFDNDGDADBCNDIDJDDDHCGGBGNHADLGEGMGDGPGEGFDN
denne ser jo grei ut, mange farger, og blandingsforholdene står sikkert i en bruksanvisning?
Du kan jo sjekke på en butikk nær deg som er cacas-forhandler? De kan svare på alle spm du har regner jeg med!

Steike for noen kaker bobla lager da...

ORIGINAL: cazy

ORIGINAL: Mikke

Her er linken til blåbobler sin hjemmeside...
(fant ut at jeg hadde lagret den jeg.. lurt[;)])

http://pic1.piczo.com/minkakeverden/?g=30761746&cr=1

hvordan lager man den brune steken rundt magen å sånn...?

Kan bare gjette, men det ser ut som sjokolade? hvorfor aner jeg ikke, for å få tydelig skille?
Det går hvertfall ant å lage små sprøytposer med matpapir, men hvordan er jeg slett ikke sikker på om jeg husker, klarer hvertfall ikke å forklare det[8|]

Bobla bruke kakao i den mørke brune smørkremen som er på kantene.

hvordan får jeg hvir farge på smørkremen?

noen som har prøvd de fargene på cacas?

Back
Topp