Kake til 20 stykk

• Trådstarter Trådstarter AB
  • Opprettet Opprettet

AB

Forumet er livet
Hvor stor kake må man ha til 20 stykker ? Mannen min mener det holder med ei rund 24 cm form *2. Altså 2 sukkerbrød delt i 6 deler og fyll i mellom. Jeg lagde det til jobben hans nemlig og det holdt til mer enn 20. Men jeg er i tvil likevel da jeg tenker at en 24 cm holder til ca 16 ..

Tenkte jeg ville høre her om noen hadde peilig eller formening om det ? :)
(det skal være kun 1 kake som skal inneholde 20 stykker ca.. det blir nok andre kaker i tillegg... )

AB skrev:
Hvor stor kake må man ha til 20 stykker ? Mannen min mener det holder med ei rund 24 cm form *2. Altså 2 sukkerbrød delt i 6 deler og fyll i mellom. Jeg lagde det til jobben hans nemlig og det holdt til mer enn 20. Men jeg er i tvil likevel da jeg tenker at en 24 cm holder til ca 16 ..

Tenkte jeg ville høre her om noen hadde peilig eller formening om det ? :)

Kommer helt an på anledningen.. Bursdag spiser man mye kake, til fredagskaffen bare ett stykke..  JEG hadde gått for 4 kaker, minst!! :P

Som konditor beregner jeg 16stykker ut av en kake på 26cm (stor marsipankake feks).

Skal du lage en 24cm kake og ha den til 20 personer blir det nok for lite, hvertfall om de skal dele den opp selv. (noen tar små, og andre store stykker).

Jeg hadde ikke tatt sjansen på at det var nok. Hadde enten laget to runde, eller en langpanne. (Langpanne trenger ikke bety sjokoladekake, man kan godt lage feks. gulrotkake i langpanne også)

syddihodet skrev:
Som konditor beregner jeg 16stykker ut av en kake på 26cm (stor marsipankake feks).

Skal du lage en 24cm kake og ha den til 20 personer blir det nok for lite, hvertfall om de skal dele den opp selv. (noen tar små, og andre store stykker).

Hvor stor lager dere en firkanta marsipankake til ca 20 ?
Håper det er greit at jeg spør..

AB skrev:
syddihodet skrev:

Hvor stor lager dere en firkanta marsipankake til ca 20 ?
Håper det er greit at jeg spør..

til 20 stykker tror jeg at jeg ville laga ca  30x20cm.

Når jeg lager 35x25cm rekker det til 25-30stykker
60x40 cm gir ca 50 stykker.

Men her er det snakk om tradisjonelle fløtekaker/marsipankaker da.
Med 3 lag bunn og fyll.

lager du ei mer mektig kake med masse smørkrem og flere lag, og gjerne MMF eller noe rundt så spises det vel mindre ? (hvertfall gjør jeg det,, det blir for søtt og for mektog for meg :P )

Back
Topp