Kake som kan fryses

Theab

Flørter med forumet
Hei! Jeg har ikke termin før 28, 4 lange dager til. Tenkte å få tiden til å gå litt ved å bake litt som jeg kan ha liggende i fryseren til vi får besøk. Er det noen som har noen tips til kaker som fungerer godt til frys? :)

Hei! Jeg har ikke termin før 28, 4 lange dager til. Tenkte å få tiden til å gå litt ved å bake litt som jeg kan ha liggende i fryseren til vi får besøk. Er det noen som har noen tips til kaker som fungerer godt til frys? :)
Sniker litt ;)

Du kan fryse kakebunner/boller osv, bare dropp topping :) Det kan lages på null komma niks når du tiner kakebunnen :D

Eplekake og gulrotkake er kjempegodt fersk som fryst :)

På godt.no har de oppskrift på kanelsnurrer :) de ser veldig gode ut, skal prøve meg på de ;)

Kan gulrotkake med glasur fryses ned?:)

(Sniker meg inn her og svarer bare på dette)

Det går å fryse med glasur, men den kan bli hard og smuldrete. Det beste er å fryse kaken/-e uten glasur. Kan bare for enkelhetsskyld bare slenge på melisglasur før servering, selv om det beste er ostekrem. :) Sitron- og banankake funker også fint å fryse, og kjempeenkle å lage. Og supre med bare melisglasur!

Kanelboller er veldig godt å fryse, så kan man varme dem litt mens man tiner, og ha på melis :)

Kan bake boller, krydderkake, gulrotkake. Iskaker. Suksess kake ? Men glasur er best ferskt

Du kan fryse en helt ferdig "verdensbeste" med fyll og alt. Og suksessterte kan også fryses :)

Jeg er veldig glad i å ha ulike type gjærbakst i fryseren, men muffins, sjokoladekake, gulrotkake, krydderkake, iskake og suksessterte er også veldig ok å ha liggende på lur. Jeg har som regel glasuren på før jeg fryser ned kakene, kanskje med unntak av muffinsene. Du kan også lage marengsbunner til pavlova for eksempel. De skal ikke fryses, men holder seg lenge så lenge det er tørt. Så da er det bare å piske krem og helle over bær evt frukt når du får gjester så er den klar på få minutter.

Back
Topp