Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: pineapple
ORIGINAL: Helenpia
Jeg fant en oppskrift på http://detsoteliv.no/.
Kaken heter Daimruter from heaven.
Den er fantastisk god, men også en skikkelig kaloribombe.
Anbefales på det sterkeste.
Den kaka ser nyyyydelig god ut! Tenkte jeg skulle bake denne i dag for å ha med på jobb i morgen. Men jeg ser den bør stå kaldt. Regner med at det er pga fløtesjokoladen man har på topp? eller?
Har ikke så stort kjøleskap, så vet du om det er mulig å bake selve kaken i dag, pakke godt rundt den å la den stå på benken til imorgen, for så å ha på glasuren?
Eller er det best om jeg lager kaken rett før jeg drar på jobb imorgen?
ORIGINAL: isaak
Mmmm, masse gode kaker her [:D]
Men jeg lurer på en ting, jeg skal lage sånn verdens beste kake, sånn kjøpe pakke. Men jeg har ikke matolje ! Er det noen som vet om det går ann å bruke noe annet isteden ?? :)
ORIGINAL: Helenpia
Lykke til.
Jeg syns kaka er knallgod [:D]
Men litt av en kalloribombe da [:-]
Men ha på glasuren i dag [;)]
ORIGINAL: Lunica
Laget denne i går, kjempe god!!! [:D]
Himmelsk sjokoladekake:6 dl sukker9 dl hvetemel2 ts kanel2 ss kakao3 ts natron71/2 dl Kefir1 1/2 dl smelta smør (ca 150 gram)Bland det tørre og ha i Kefir og smørHas i langpanne og stekes på 180 grader i ca 30 minutt.Glasur:200 gram smør500 gram melis2 ss Kakao2 ts vaniljesukker7 ss kaffeAlle ingredienser has i kjele og smeltes på svak varme -
[/quote
Har akkurat lagd sjokoladekaken!! :D Nam nam!:D Kjempegod! Tusen takk for god oppskrift![:D]
Original: Jazina
Oppskrift på min mormors cookies:
300 g sukker
200 g smør
275 g hvetemel
1 ts bakepulver
2 egg
50 g mandler
1 plate kokesjokolade
sukker + smør piskes hvitt
Bland i egg
hakk mandler og sjokolade
bland i resten
Stekes på 180-200 grader i 10-15 min (pleier ikke ta tiden, men bare se jevnlig og ta dem ut når de er ferdige)
Hører gjerne hvordan det går. Ikke vanskelige å lage. Disse er både jeg og mamma vokst opp med og enda ikke lei dem.