Kake for dummies! (MMF)

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Har SÅ lyst til å lære å lage sånne superfine kaker med farger og mønster som folk legger ut bilder av, og vi har fått traktøren-butikk her som selger former osv. Så nå trenger jeg litt hjelp.
Keep in mind at jeg ikke er en baker til vanlig, så blir HELT på nybegynner-nivå.

Hva trenger man?
Er det vanskelig?
Hvordan lager man MMF?
Hvordan smaker det og hvaslags kaker kan man legge det på?
Er det regler for hvordan det må behandles?
Hvordan er det med frysing? Blir den vassen, som marsipan?
Alt dere har opparbeidet av gode råd og enkle teknikker, øs det på min uvitende hjerne. [:D]

Du kan og søke på youtube.com, der har de egne videoer om hvordan lage MMF[:D]

ok, will do!
Tusen takk. [:D]

ORIGINAL: toneany

Har SÅ lyst til å lære å lage sånne superfine kaker med farger og mønster som folk legger ut bilder av, og vi har fått traktøren-butikk her som selger former osv. Så nå trenger jeg litt hjelp.
Keep in mind at jeg ikke er en baker til vanlig, så blir HELT på nybegynner-nivå.

Hva trenger man?til å begynne trenger du:pastafarger,smoother,utstikkere,kjevle,underlag,kakeformer.Det er en begynnelse...kanskje litt moddeleringsverktøy og en spatula.
Er det vanskelig?kommer an på,men jeg synes ikke det.Noen kan,noen kan ikke.Må nesten bare prøve
Hvordan lager man MMF?se under oppskrifter i bloggen min
Hvordan smaker det og hvaslags kaker kan man legge det på?veldig søtt,er jo blanding av marsmellows og melis.Jeg foretrekker marsipan
Er det regler for hvordan det må behandles?du må kna det godt,blir den har tar du den noen sek i mikro.Oppbevar tett i plastikk i et skap
Hvordan er det med frysing? Blir den vassen, som marsipan?går fint å fryse...marsipan også[;)]
Alt dere har opparbeidet av gode råd og enkle teknikker, øs det på min uvitende hjerne. [:D]

Ta en titt i bloggen min du..litt arbeidsbeskrivelser der[;)]

Back
Topp