Kafo...eller andre

østfoldmamma

Flørter med forumet
heisann!
var så heldig å høre til dette forumet i 19 uker, men da var det slutt også.
fødte lillegutt i uke 19.
men ser du dessverre har opplevd det samme. men bare lurer på om du fikk bekskjed om å vente lenge med å prøve igjen og hvor lang tid det tok før det klaffet igjen.
har likosm kommet inn i en annen fase av sorgen der jeg klarer å leve med det og tenke fremover. det er 4 uker siden fødsel.

det er min 2. abort på 10 mnd, men vil gjerne det skal klaffe igjen.

du trenger ikke svare hvis du ikke vil altså.

så utrolig trist å høre at det samme skjedde med dere, kondolerer så mye! Hun dama sa vi skulle vente helst 3 måneder, men da jeg sa vi ville gjerne prøve med en gang sa hun at det heller ikke var farlig. Dette var riktignok i "sjokkfasen" jeg sa og det å drive med babyprøving var liksom ikke det som var i tankene mine, så vi fikk aldri begynt å prøve. Da jeg endelig behynte å føle at livet begynte å gå videre og at sorgen var mer "akseptert" i hodet mitt testet jeg faktisk positivt også! Så jeg ble faktisk gravid nøyaktig 3 måneder etter fødselen og har mensentermin samme dag som jeg fødte lillegutt<3 jeg tror faktisk det ligger noe i det at kroppen blir uansett ikke gravid før den er klar for det selv, så hvis man føler seg klar synes jeg man skal bare sette i gang, uavhengig om det er 1 uke eller 1 år siden. hørt om mange engleforeldre som har termin samme dag de mistet forrige, som vil si 3 måneder etter, så kroppen blir gravid når det er riktig og gjerne som legene da anbefaler, 3 måneder etter abort fødsel;) masse lykke til og håper ting går bra med deg dere selv om det er tungt. sender en varm klem ><3>

(ble litt småfeil i svaret og uten avsnitt, men skriver fra mobilen) håper du skjønte alt jeg skrev for det;)

tusen takk for svar. jeg har nettopp sluttet og blø, eller spotter litt innimellom men hørt at det er normalt. så nå er det bare å vente på mens. vi har snakket litt om å prøve igjen etter sommerferien. men er veldig spent på hva obduksjonsraporten sier. kan jeg spørre hvorfor du måtte føde tidlig ?

Lykke til med prøvingen videre hvertfall :)

Vi oppdaget på ord. ul at han hadde magesekken litt høyt oppe og ble henvist til Rikshospitalet. Fikk jo ingen forvarsel om hvor alvorlig dette kunne være, men der bekreftet legen at det var mellomgulvsbrokk. Magesekken presser da hjerte til høyre og lungene mister palssen til å utvikle seg...

Han tok masse forskjelliger målinger og kom tilbake med dårlige resultater. Er jo forskjellig alvorlighetsgrad av dette, men i vårt tilfelle var det svært dårlig prognoser på at han kom til å overleve. Lungene hadde ikke utviklet seg og han hadde blitt kvelt ved fødsel.

Andre er jo "heldigere" og får prognoser på over 50% sjanse, og da kan lungene utvikle seg til en viss grad på egenhånd så man får hjulpet til med operasjon når de blir født og et normalt liv senere.

Tenker jo selvfølgelig på hva om vi ikke hadde hørt på legene og gått for de små sjansene, men gjort er gjort. Må nesten høre på ekspertene og hva de mente. Fikk bekreftet fra flere leger at det var dårlige prognoser for han, utrolig trist :`(

huff ja det er bare trist.gutten vår hadde en klaffefeil i urinblæra så han tisset ikke og jeg hadde ikke noe fostervann. lunger og nyrer ble presset opp og utviklet seg ikke normalt. her fikk vi vite at det ikke var forenlig med liv utenfor magen så hadde på en måte ikke noe valg, og det er på en måte godt at vi ikke stod ovenfor et valg.

så vondt å høre:( Ja, det var ganske tungt å ta et sånt valg. Gikk lenge i transe og ville bare fornekte hele greia. Skulle ikke vært lov å oppleve slike ting...

Hei, 
det er 5 dager siden jeg fødte min lille engel, 21 uker og 5 dager inn i svangerskapet. 
Det var et forferdelig sjokk å få da jeg kom på ultralyd forrige onsdag... Hadde gledet meg sånn til å se han, og da sa legen de vonde ordene: dette barnet lever desverre ikke lenger... Han hadde vært død i 2-3 dager sa de. Alt etterpå har bare vært vondt. Det var veldig fint å få se han etter fødselen. Han var så perfekt, min lille vakre engel.
De aner ikke hva som var galt, men trodde kanskje det var morkakesvikt fordi de fant forkalkninger i morkaka. Må vente på svar til etter obduksjon osv... Har det veldig vondt, bare lurer på hva slags oppfølging dere fikk, hvordan dere kom dere gjennom den vonde tiden?

huff så trist at du også¨opplever dette.
når det gjelder oppfølging så er det egentlig ikke noe. vi har ikke fått tilbud om noen ting. jeg går hos en privat gynokolog, og har vært der pga blør enda 5 uker etter abort.
vi ble anbefalt å ta en samtale med jordmor, men har ikke følt vi har hatt behov for det da jeg har veldig mye støtte i mine nærmeste. de to første ukene etter aborten var veldig tøffe, men så klarer man etterhvert å leve med sorgen. føler det går bra nå og er i full jobb. klarer å snakke om det og tenke på det uten å gråte. nå bare venter jeg på blødningene skal avta.

håper det går bra med deg

Back
Topp