KAFFI

Maria883

Betatt av forumet
Hei på dere i gjenn, har vert borte en stund pga dataen var lagt ned her, men nå er jeg til bake å følger med på hva som står... Lurte på noe.. Leste her en sted om kaffi.. er det farlig å ta i svangerskapet?? jeg må bare ha kaffe au late.. det er så nydelig.( kaffe med melk da) hehe...

Jeg har drukket kaffe på jobben hver dag jeg helt til nå.
Nå får jeg halsebrann av alt mulig, ikke moro i det hele tatt.
Så nå er det bare melk melk og enda mer melk.

Jeg tar meg en kopp i ny og ne, når jeg er på besøk eller har besøk selv. Men aldri mer enn 1 kopp og ikke kvar dag.

Jeg klarte ikke så mye kaffe (elsker det) pga av halsbrann og cola light fikk jeg luft av. Dette står på http://matportalen.no/Emner/Gravide (kjempe fin side klikk på linken)

Kaffe, te og cola
Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, cola og såkalte energidrikker. Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort.
Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt.
Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen. En innsmøring av halve hudoverflaten kan tilsvare 100 mg koffein. Ved bruk av slik hudkrem bør derfor inntaket av kaffe, te og cola reduseres.

Back
Topp