Kaffi!

Status
Stengt for ytterligere svar.

L-A

Andre møte med forumet
Kaffi er min svakhet her i livet Kunne lett ha drukket 5-6 kopper om jeg hadde kunnet.. Nå prøver jeg å holde meg til Max 2, men synes det er veeeeeeeldig vanskelig.

Hvor mye kaffe/ koffein får dere i dere pr dag?
 
Mista all lyst på kaffe, så ingen! Til vanlig drikker jeg 2-3 kopper hver dag :wtf:
 
Jeg drikker en kopp cappucino hver morgen, ellers ingen koffein ila dagen. Så lenge du holder deg innenfor anbefalingene er det vel trygt :happy: og husk at myndighetene alltid anbefaler enda lavere grenser enn det som faktisk er trygt, bare for å være på den sikre siden
 
Noen ganger tar jeg en morgenkaffe noen dager på rappen, og noen andre dager kan det hende det tar lenger imellom. Men jeg blir kvalm av koffein, så prøver å holde meg fra selv om jeg enkelte dager TRENGER det :shy:
 
Er jo max 200 mg koffein daglig i svangerskapet.
I kaffe er det 50-60 mg mer dl, så du kan ha mellom 3 og 4 dl kaffe per dag, og det er innenfor.

Jeg er veldig glad i Pepsi max så må holde meg unna for mye av det, men heldigvis mye lavere koffein innhold enn kaffe så er under dagsgrensen
 
Elsker vanligvis kaffe, men siden jeg ble gravid har jeg mistet helt lysten på det, ikke drukket en eneste kopp siden positiv test. Begynte vel egentlig å merke at kaffe ikke smakte godt uka før positiv test 9 dpo.
 
Er jo max 200 mg koffein daglig i svangerskapet.
I kaffe er det 50-60 mg mer dl, så du kan ha mellom 3 og 4 dl kaffe per dag, og det er innenfor.

Jeg er veldig glad i Pepsi max så må holde meg unna for mye av det, men heldigvis mye lavere koffein innhold enn kaffe så er under dagsgrensen
Da ripper jeg hver dag! Men ikke merket noe på noen av mine fire barn at de har fått kaffe, eller han minste vil smake på kaffekoppen når jeg har kaffe. Siden han er nummer fire har jeg vel drukket mest kaffe med han. Begynte ikke med kaffe før i svangerskap nummer to, da måtte jeg ha.
 
Da ripper jeg hver dag! Men ikke merket noe på noen av mine fire barn at de har fått kaffe, eller han minste vil smake på kaffekoppen når jeg har kaffe. Siden han er nummer fire har jeg vel drukket mest kaffe med han. Begynte ikke med kaffe før i svangerskap nummer to, da måtte jeg ha.
Verdens helseorganisasjon angir at inntak over 300 mg per dag er forbundet med økt risiko for abort og lav fødselsvekt. (Fra helsenorge)
 
Tips: Jeg drakk koffeinfri kaffe de første ukene (fordi jeg vanligvis drikker store mengder kaffe, vi snakker flere kanner i løpet av dagen) :shy: Men i uke 6 mistet jeg lysten, så nå tar jeg en kopp te i blant i stedet:)
 
Har heldigvis ikke noe avhengighet til kaffe/koffein. Eller, var delvis avhengig av monster en periode (og akkurat idag kjente jeg på litt savn), men det kutta jeg ut lenge før svangerskap. Får i meg det som er i te, mørk sjokolade og cola zero (siste kjøper jeg av og til den koffeinfrie varianten av) og slikt. Noen dager er det null, andre dager mer. Nå er det ikke kun pga svangerskap jeg drikker lite sånt, men har andre plager som kan trigges av koffein. Kaffe liker jeg ikke, med mindre det er latte, mocca eller Irish. :p
 
Jeg har en termokopp som jeg fyller hver morgen og det er kaffen jeg har til rådighet den dagen. Jeg drikker sjelden alt for det smaker liksom ikke like godt nå. Men synes det fungerer fint å ha klare rammer på mengde ved å bruke den termokoppen
 
Stresser ikke så mye med det. Det går minst en halv kopp per dag, noen ganger 3-4, andre dager kun den halve :angelic:
 
Har også byttet til koffeinfri kaffe, så slipper jeg tenke på det og koser meg med kaffe når jeg har lyst på. Tenker heller over mengden iste jeg får i meg, som er min favoritt, skal heldigvis ganske mye til før man overstiger anbefalt mengde :happy7
 
Kjøpte også koffeinfrie espressobønner fra Solberg & Hansen, så gleder meg til å teste de til helgen! :happy:
 
Hva skjer om man drikker for mye kaffe da egentlig? har gått bra med de to første. Drikker 2 -4 kopper om dagen (pluss pepsi max.. ), og ikke aktuelt å slutte med det
 
Hva skjer om man drikker for mye kaffe da egentlig? har gått bra med de to første. Drikker 2 -4 kopper om dagen (pluss pepsi max.. ), og ikke aktuelt å slutte med det
Forskningen sier at det er større risiko for abort og lav fødselsvekt
 
Jeg bruker belte og holder meg innenfor ift koffein. Går an å gjøre det sånn også ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp