kaffi..

kailin

Glad i forumet
Jeg har da lest at man kan drikke 1-2 kopper kaffi pr dag, når man er gravid.. 
Men er det farlig tror dere å drikke en kopp kaffi mocca en gang?:P ..
Har hatt sånn lyst på det i en mnd nå og jeg spurte om de kunne lage uten koffein, men det gikk ikke ann sa de.. Arghh..:P hehee!! Haaaar så lyst på! men vil ikke drikke det om det kan være farlig for lille bønna vår!:P hihi

Tror ikke det har noe å si hvilken kaffe du drikker, er vel et visst koffein nivå som du må holde deg under. Etter hva jeg har forstått...

jc skrev:
Tror ikke det har noe å si hvilken kaffe du drikker, er vel et visst koffein nivå som du må holde deg under. Etter hva jeg har forstått...

hm.. okei:) det må jeg sjekke opp.. ;)

Har ikke sett den siden på Matportalen før, den var jo faktisk ganske så liberal, jeg har drukket mye mindre enn det tillatte, for jeg skulle være forsiktig, nå ser det ut til at det ikke var nødvendig å være så tilbakeholdene. Jeg drikker 1-2 kopper om dagen, så da er jeg godt innenfor.
Tror du trygt kan ta deg en kopp Mocca, kailin!

Hemmelig en stund! skrev:
Har ikke sett den siden på Matportalen før, den var jo faktisk ganske så liberal, jeg har drukket mye mindre enn det tillatte, for jeg skulle være forsiktig, nå ser det ut til at det ikke var nødvendig å være så tilbakeholdene. Jeg drikker 1-2 kopper om dagen, så da er jeg godt innenfor.
Tror du trygt kan ta deg en kopp Mocca, kailin!

Ja den er ganske så liberal! Alt man kan finne på nett ;) hihi...
Aha... ja, jeg er jo livredd for alt jeg spiser og drikker nesten! haha.. Vil ikke skade embryoet!:) Kanskje jeg kan tørre å kose meg med en kopp mocca:)
Er ikke sikkert jeg liker det engang nå som jeg er gravid, siden ingenting smaker helt det samme som før:P he he..  

Tror du trygt kan kose deg med en kopp kaffe mocca. Tar jeg ikke feil så er det noe mindre kofein i en mocca. Er vell ca halve koppe som er kaffe, kanskje ikke det en gang ;)

Leste på siden det ble linka til her. Å regerte svært på dette:

Drops, tyggegummi og annet godteri Svært varierende - men gjerne samme mengde i for eksempel en bit tyggegummi som i en kopp kaffe

Er det så mye koffein i EN tyggegummi!?
Og i forskjellig godteri? Det viste jeg ikke... hmmmm

-Exotic- skrev:

Drops, tyggegummi og annet godteri Svært varierende - men gjerne samme mengde i for eksempel en bit tyggegummi som i en kopp kaffe

Ja, den reagerte jeg også på! men, det kan være det er ment tyggegummi som inneholder sukker?.. Tror ikke det kan være koffein i EKSTRA tyggis. men om det inneholder koffein, står det vel i innholdsfortegnelsene?..
Jeg leste også at TE, bl.a inneholder koffein, men de som jeg har står det ingenting på boksen om det. 

-Exotic- skrev:

Kan aldri tenke meg at det er så mye koffein i tyggis. Da må det jo stå på pakken for i såfall er det jo ikke bra for barn og ungdom?! Vet ikke jeg...

Syns også det er dumt at de skriver te inneholder så å så mye koffein, for det finnes ganske mange tesorter uten koffein. Er vel mest koffein i svart te også muligens litt i grønn te.
Jeg har vertfall mye te i skapet som ikke inneholder koffein.

Det høres jo veldig voldsomt ut.. Så vet ikke hvor mye man kan stole på det....

Back
Topp