KAFFI :D

Y_lill

Glad i forumet
Heilt frå eg vart gravid har eg mista heilt lysta på å drikka kaffi, og har eg prøvd likevel så har det ikkje smakt godt - greit nok sidan me helst ikkje skal få i oss for mykje koffein no for tida

men no byrjar det å smaka godt att! Ikkje lika godt som før, og det er meir mjølk enn kaffi i koppen - men eg har byrja å drikka kaffi att  dagens jippi frå meg!

Noko de ikkje likar lenger eller såvidt har byrja å lika att?

Så herlig :D 

Jeg liker ikke kaffe mens jeg er gravid, må være en mocca eller noe, ikke rein kaffe ;p Ellers er jeg ikke så glad i svinekjøtt og kylling når jeg er gravid, men må jo få i meg det også ;)

Jeg HATET kaffi selv da jeg ble gravid og var kvalm som værst. Tenket at jeg ALLLLDRI mer skulle drikke det,men har såvidt begynt å drikke det jeg og. Drikker sjelden,men godt nr det først er. Men da er det 50% melk oppi så den nesten er iskaldEllers har jeg likt alt gjennom svangerskapet!

jeg er vanligvis kaffoholiker, men nå har jeg vært så kvalm hele veien, at kaffe ikke frister. nå kan jeg drikke en halv kopp i sosiale lag, og synes nescafe capuccino kan være greit de dagene jeg ikke er så alt for kvalm.. er så rart. men det er jo bra for bebisen at jeg ikke dynker han i koffein, da.. hehe.

forrige svangerskap var likedan. drakk gjerne te på barsel, men begynte med en kaffekopp når vi kom hjem fra sykehuset, og drakk en kopp per dag, men tok ikke mange ukene før det var oppe i par-tre kopper, og innen noen mnd var det tilbake til literen ;)

Jeg drikker ikke kaffe egentlig, men siden etter sommerferien har jeg drukket en kopp nescafe café au chocolat til dagen. Første jeg gjør om morgenen er å skru på vannkokeren, blande denne koppen, og så sitter jeg og super i meg den mens jeg sitter helt stille til kvalmen går over. Det funker. :)

Jeg drakk mye kaffe før, men nå klarer jeg det ikke. Merkelig egentlig. Kunne liksom drikke nesten en kanne alene i løpet av en dag før, men pluttselig fristet det ikke :P
Det er også visse andre ting jeg ikke klarer nå.....   Visse typer nudler brekker jeg meg av( de jeg har likt før). Og det dukker opp nye ting hele tiden som jeg ikke tåler synet av. Haha.

I dette svangerskapet har jeg mistet lysten på Kaffe. Prøvde meg på en iskaffe på Kreta, men det klarte jeg heller ikke. Forrige svangerskap måtte jeg begrense meg til to kopper om dagen.
Gleder meg til å drikke kaffe igjen jeg. Koselig å trille tur med en deilig kaffe i hånda. Det ser jeg frem til :o)

Jeg har hatt lyst på kaffe hele veien, men har valgt å holde meg unna koffein. Vet at man kan drikke litt koffein, men har nå tatt valget mitt om koffeinkutt. Mulig jeg er sær, men men ;))

Nå var jeg ikke kaffeholiker heller da, så det er ikke det jeg savner mest:)

Jeg har også blitt kaffetørst i det siste! Og så har jeg lyst på snus igjen....blæ. Holder meg selvfølgelig helt unna da.

Begge svangerskapene mine har vert kaffe-frie:)
eg drikker masse kaffe på jobb! Men no bare skal det ikkje inn i munnen min.. hehe.. kroppen min bare protisterer på den drikken! hehe
så eg har blitt en te-drikker.

Og fisk og grønnsaker sliter eg veldig med når eg er gravid..

Back
Topp