Kaffetroll :-)

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Flere som kunne ønske seg fler kopper kaffe?? Hehe kjenner at to kopper om dagen er lite! Er cant med kaffe før frokost, etter frokost, til lunsj og etter middag. Da gjerne ett par kopper i slengen..

Er det greit å drikke koffein fri kaffe? Altså 3-5 kopper, eller er ikke det å anbefale? (Hvis den smaker godt da :D)

Hehe, jeg er så "heldig" at jeg mister helt lysten på kaffe når jeg er gravid... Drikker ganske mye til vanlig...

Det er vel på grunn av koffeininnholdet det anbefales å drikke minst mulig, så da kan du sikker drikke koffeinfri kaffe :)

---—–-

Blir kvalm av lukten. Kastet opp rett etter en espresso i forrige uke. Forrige fan drakk jeg kaffe, men kuttet ned inntaket

Jeg har kuttet ut sånn ca 90% av kaffen, frister ikke. Med mindre den er skikkelig kald, noe islatte elns. Men det drikker jeg kun på kafe.

Koffeinfri er vel bra, kaffe har mye antioksidanter og er omtrent kalorifri, og lite fett, spes hvis den går gjennom filter.

Da skal jeg jammen prøve koffein fri!! Skikkelig avhengig av cola zero også, men skal prøve å slutte helt med den... haha jeg er et skikkelig koffein troll :p

Drikker kaffe til frokost.. Den vi har på jobb klarer eg ikke nå som eg er gravid, den er ekkel.. altid vært d, men enda værre no :P Men har vært avhengig av pepsi max utenom kaffen. Men har klart kutte det og myyyye... Så i kveld skal eg kose meg med en 0,5 pepsi max ;)

Smart, skal prøve å trappe ned cola zero drikkingen jeg også. 0.5l på "kose kvelder" er jo noe jeg bør greie å holde.. ;)

Drikker bare koffeinfri:) Er vel egentlig veldig glad i kaffe, har trakter med kvern og liker å kjøpe gode kaffebønner, men prøver å holde meg heelt unna!:)

mista lysten på kaffe for noen dager sida, gjorde det de forrige gangene også, men da var jeg ikke så avhengig som jeg har vært nå! men nå klarer jeg ikke tanken engang.. ikke koffeinfri heller :)

Forrige gang orket jeg ikke kaffi ca. uke 8-15. Har bare kommet til 5+3 ennå, så vi får se.
Vanligvis drikker jeg kaffe om morgenen, og kanskje en kopp på jobb hvis jeg jobber kveldsvakt.

Her har jeg helt avsmak på kaffe. Det fikk jeg sist og. Til vanlig er jeg en skikkelig kaffedranker :)

Mista lysten på kaffe. Smaker ikke så godt! Men savner koffeinintaket!!
Men kutter jeg den helt ut her på jobb så aner nok de fleste ugler i mosen :p
(kan jo egentlig skylde på at jeg har hørt at koffein minker fruktbarheten)
Men sitter og nipper til morgenkaffen. Blir som regel en halv kopp.

Kunne nesten ønske at jeg fikk litt avsmak nå under graviditeten... hehe kaffetørsten går vel over etter litt avvenning ;)

kjenner det samme som deg. skulle ønske det var lov med ett par kopper til;) men fy som jeg gleder meg til kaffen etter graviditeten og ammingen da:angel8

Jeg er så heldig at jeg ikke liker kaffe i utganspunktet, men har blitt hekta på urge av alle ting. Så da oppsto det koffeinproblematikk her og plutselig, for jeg finner ikke ut hvor mye koffein det er pr. flaske :eek:

Urge inneholder mye mindre koffein enn kaffe. Men så var det jo sukkeret :smiley-angelic006

Fant dette på en annen nettside, kanskje greit å få med seg:

Koffeininnhold i ulike drikker, mg per liter

Espresso 2000
Kaffe 400-800
Pulverkaffe 310-480
Koffeinfri kaffe 15-20
Koffeinfri pulverkaffe 10-15
Te 150-300
Urge 145.7
Tab 133.7
Battery/Magic 135
Coca Cola 130.3
Pepsi Cola 106.3
Diet Pepsi 101.1
RC Cola 102.9
RC light 102.9

Kaffelysten min forsvant brått for en tre-fire dager siden tror jeg. Kanskje like greit, men blæ da..

Håper lysten min blekner litt også..hehe.. ikke akkurat det værste å kutte ned på ;)

Back
Topp