Kaffemaskin

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Yey!
Nå har jeg funnet en nesten ubrukt, kjempebillig kaffemaskin med steamer som vi kan kjøpe! =)
Gleder meg!
Nå må jeg bare finne ut hva slags god kaffe jeg skal kjøpe.
Noen tips?
Så trenger vi bare å bygge ut kjøkkenbenken vår.....

Ja men da må man jo lage kaffe og steame melk å ha oppi?
Lurer så på hva slags kaffe jeg skal kjøpe. Vi har kaffekverner, så dette blir bra!

Vi bruker stort sett Löfbergs Lila kaffebønner. De finnes i mange ulike styrker. Liker den sterkeste best.

Også kjøper vi de i Sverige. Mye billigere! [:)][:)]

Takk for tips![:D]

Jeg kjøper "vanlig" kaffe stort sett, på ikea feks. (elkjøp har forresten veldig god og rimelig kaffe) Men innimellom går jeg på kaffebrenneri/kaffehus og kjøper litt "luksus"kaffe. Det må man unne seg innimellom. Men det er jo masse kaffe å velge i, både i styrke og smak. Så det er bare å smake seg frem. Italiensk kaffe er min favoritt, men den er ganske sterk (mye smak). men syns den passer godt til kaffelatte.

Åssen maskin har dere kjøpt? Vi var jo tidlig ute med kaffemaskin, og ser jo den er veldig stor i forhold til disse nye som har kommet. Men jeg er superfornøyd med den. Nesten så jeg ikke gidder drikke kaffe ute om jeg ikke vet de virkelig kan lage god kaffe[:D]

Ja har du kvern, må du bruke bønner. Og det er det som gjør kaffen best også. Helt nykverna kaffe.
Veldig fin maskin da [:D]

Den har fått ganske bra tilbakemeldinger av hva jeg klarer å finne på nett.
Det blir spennende å prøve =)
Skal jobbe i byen i dag, så jeg får stikke innom kaffehuset i pausen og handle litt [:D]
Det som er dumt er at jeg ikke er helt i form for kaffe [&:]

ORIGINAL: Fru H

Skal jobbe i byen i dag, så jeg får stikke innom kaffehuset i pausen og handle litt [:D]

be dem anbefale deg kaffe ut fra hva du liker, så får du nok goood kaffe når du er frisk og klar for det[:)]

Åh gratulerer med kaffemaskin også med steamer da gitt[:)] Det håper jeg vi får i hus etterhvert og!!!

ORIGINAL: Tuttelure

Åh gratulerer med kaffemaskin også med steamer da gitt[:)] Det håper jeg vi får i hus etterhvert og!!!

Jaa!
Den er helt fantastisk!
har laget meg en latte nå (kremt, mannen har vel strengt tatt laget den til meg, men), og det ble veldig bra!
Vi må bare øve litt. Kaffen ble bittelitt tynn, men vi får kverne den enda litt finere, så blir det nok bra!
Du får komme og ta en kopp en dag dere har tid [:)]

ORIGINAL: *Carine*

be dem anbefale deg kaffe ut fra hva du liker, så får du nok goood kaffe når du er frisk og klar for det[:)]

Det ble en blanding jeg kjøpte, halvparten fransk espresso kaffe og halvparten italiensk [:)]

ORIGINAL: Tuttelure

Jaa!
Den er helt fantastisk!
har laget meg en latte nå (kremt, mannen har vel strengt tatt laget den til meg, men), og det ble veldig bra!
Vi må bare øve litt. Kaffen ble bittelitt tynn, men vi får kverne den enda litt finere, så blir det nok bra!
Du får komme og ta en kopp en dag dere har tid [:)]

Snill mann du har da[:)] Øvelse gjør mester - kommer gjerne på besøk snart en dag om alle er friske[8D]

Ja ikke sant, går omhverandre dette sykdomsdritet... [8D]

Back
Topp