Kaffemaskin

Tullemor79

Gift med forumet
Er det noen der ute som har noen erfaring med kaffemaskiner til hjemmebruk?

Vi vurderer å kjøpe det i julegave til mannen, legge sammen til en skikkelig en. Jeg drikker nemlig ikke kaffe, og han gidder ikke trakte kaffe bare til seg selv. Var på besøk hos naboen her, og de har kaffemaskin som kverner bønner til hver kopp så det er helt fersk kaffe. Har kikka litt på det og også typen med kaffeampuller, og lurer på om det er noen med erfaring her inne?[8|]

Hva lønner det seg å kjøpe? Er jo snakk om når :mann: vil ha seg en kopp kaffe, har vi besøk trakter vi jo selvfølgelig[:)]

Vi har nespresso sin. Drikker veldig lite kaffe, men samboeren drikker en del. Kaffen er kjempe god, kapslene er billige og man kan lage en kopp om gangen og latte og de andre fancy kaffene...
Kjøpte samme til mine foreldre i fjor jul og de bruker den HVER dag. ANBEFALES SOM JULEGAVE:)

linken til den vi har

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kaffe-espresso/kaffemaskin/C120TI/nespresso-citiz-milk-c120

Vi har en sånn Nescafe sak, med kaffeampuller..
Aner ikkje ka den koster, vi fikk den i gave... Eg bruker den ikkje så masse, eg syns traktekaffe er bedre, men min kjære bruker den en del.. Også er det mange av venner og familie som syns det er gøy med sånn kaffe, så dei bruker den en del..
Pappa seier alltid når han kjem; "Nei kara, no må vi ha oss ein sleke KAPPACHINO!

haha. ser det for meg.. fadern kalle det bare kjærring kaffi..
ORIGINAL: kattekvinna

Vi har en sånn Nescafe sak, med kaffeampuller..
Aner ikkje ka den koster, vi fikk den i gave... Eg bruker den ikkje så masse, eg syns traktekaffe er bedre, men min kjære bruker den en del.. Også er det mange av venner og familie som syns det er gøy med sånn kaffe, så dei bruker den en del..
Pappa seier alltid når han kjem; "Nei kara, no må vi ha oss ein sleke KAPPACHINO!

Vi har også nespresso sin. Den som George Clooney reklamerer for. Jeg drikker ikke mye kaffe, men liker cafe latte og der er den bare genial. Hører at andre sier at kaffen er kjempegod. Så jeg anbefaler den ihvertfall.

Vi har Nescafe/DeLonghi sin, Dolce Gusto (den runde som det er masse reklame for nå) - og er veldig fornøyd med den [:D] Den finnes jo også i tre str., så da kan man jo kjøpe den str. som passer for seg [:)] Den minste koster vel rundt 900,-, og den dyreste (den runde - med nest størst vanntank) koster 1800,-
Alle "melke"-kaffene lages med to kapsler, en med melkepulver og en med kaffe, så det var jeg på forhånd litt skeptisk til - men de er faktisk veldig gode[:D] Finnes X antall kaffetyper, også iskaffe (og iste, faktisk!), og en boks med kapsler koster 45,- (tilsvarer 8 kopper av de med melk, og 16 av de svarte kaffene)

Vi har også Dolce Gusto. Er veldig fornøyde med den. Kan godt hende det blir dyrere per kopp med kapselkaffe, men det er jo mye mindre søl og fersk kaffe hver gang. [:)]

Iste var ikke noe godt forresten. [:'(] Men espresso, cortado, capuccino, iskaffe og varm sjokolade er alle sammen veldig gode. [:D]

Hmmmm, jeg liker kaffe mocca da... og varm sjokolade om man kan lage det på sånn fancy maskin[8D]

blir jo helt fersk kaffe med hele kaffebønner også da, for da blir det nymalt til hver kopp... men det er en del dyrere med den som maler hele bønner enn de med kapsler. Kan drikke mye kaffe for de kronene...[8D]

Kaffe mocca finnes ikke til Dolce Gusto så vidt jeg vet, men er jo bare å kjøpe inn sjokoladesirup det og lage kaffe latte. [:D] Og varm sjokolade finnes ja, den har jeg i skapet mitt. [:)] Men hvis mannen din er veldig kresen på kaffe, er kanskje den som kverner bedre, for da kan man velge mellom flere typer kaffebønner. Det kan man i grunnen med Nespresso også, men ikke Dolce Gusto. Så det kommer an på bruken.

ORIGINAL: Jamp

Kaffe mocca finnes ikke til Dolce Gusto så vidt jeg vet, men er jo bare å kjøpe inn sjokoladesirup det og lage kaffe latte. [:D] Og varm sjokolade finnes ja, den har jeg i skapet mitt. [:)] Men hvis mannen din er veldig kresen på kaffe, er kanskje den som kverner bedre, for da kan man velge mellom flere typer kaffebønner. Det kan man i grunnen med Nespresso også, men ikke Dolce Gusto. Så det kommer an på bruken.

han er kresen på kaffen ja, så da er nok Nespresso et alternativ. Noen som vet noe Phillips sin?
Må ha ekstra sjokolade i moccaen, så da blir det kjøpt inn sirup ja[8D]

Vi har en Nespresso Citiz og er kjempefornøyd med den[:D]
Brukes daglig og er superenkel i bruk.
Vi betalte 1500 for vår, men Nespresso hadde kampanje og etterbetalte 500,- så det ble jo bare tusenlappen for den.
Kjøpte også en manuell melkeskummer på traktøren ved siden av, sånn kaserolleaktig greie. Håper du skjønner hva jeg mener[;)]
Så når jeg lager Caffe Mocha så bruker jeg en liten skvett sjokoladesaus, fra Freia, sånn man har på isen vettu, en kapsel eller to og skummer opp H-melk. Mmmmm, smaker akkurat som på kafferiet her i by'n[:D]

ORIGINAL: tullemor79

han er kresen på kaffen ja, så da er nok Nespresso et alternativ. Noen som vet noe Phillips sin?

Jeg troor det finnes Kaffe Mocca til Dolce Gusto, men skal ikke si det sikkert [;)] Men ellers er det jo bare å kjøpe sånn sjokoladesaus til is og ha oppi latten ja[:D] Jeg har kjøpt sånn vanlig sjokoladesirup (fra Barista), men ble ikke noe Mocca-smak av den syns jeg..

Du kan jo sjekke om noen forhandlere av kaffemaskiner rundt hos deg har smaksprøver da? Når vi var på Elkjøp for å kjøpe vår, så sto det to der og testa kaffemaskiner og ga ut smaksprøver - en testa Dolce Gusto og en testa en Nespresso tror jeg...

Hvis du tenker på den nye fra Philips, så har den fått strykkarakter i alle tester vi har vært borti.. (Mannen er en sånn som ikke kjøper noe før han har les tusen tester av objektet) Og da er det stort sett smaken de har testa

ORIGINAL: Tyrimor

Vi har en Nespresso Citiz og er kjempefornøyd med den[:D]
Brukes daglig og er superenkel i bruk.
Vi betalte 1500 for vår, men Nespresso hadde kampanje og etterbetalte 500,- så det ble jo bare tusenlappen for den.
Kjøpte også en manuell melkeskummer på traktøren ved siden av, sånn kaserolleaktig greie. Håper du skjønner hva jeg mener[;)]
Så når jeg lager Caffe Mocha så bruker jeg en liten skvett sjokoladesaus, fra Freia, sånn man har på isen vettu, en kapsel eller to og skummer opp H-melk. Mmmmm, smaker akkurat som på kafferiet her i by'n[:D]

åh, nå fikk jeg lyst på mocca[8D]

ORIGINAL: kikja

ORIGINAL: tullemor79

Jeg troor det finnes Kaffe Mocca til Dolce Gusto, men skal ikke si det sikkert [;)] Men ellers er det jo bare å kjøpe sånn sjokoladesaus til is og ha oppi latten ja[:D] Jeg har kjøpt sånn vanlig sjokoladesirup (fra Barista), men ble ikke noe Mocca-smak av den syns jeg..

Du kan jo sjekke om noen forhandlere av kaffemaskiner rundt hos deg har smaksprøver da? Når vi var på Elkjøp for å kjøpe vår, så sto det to der og testa kaffemaskiner og ga ut smaksprøver - en testa Dolce Gusto og en testa en Nespresso tror jeg...

Hvis du tenker på den nye fra Philips, så har den fått strykkarakter i alle tester vi har vært borti.. (Mannen er en sånn som ikke kjøper noe før han har les tusen tester av objektet) Og da er det stort sett smaken de har testa

ok, da blir det nok ikke denne. Heller veldig mot Nespresso om man skal kjøpe sånn med ampuller.

Hvordan er det med holdbarheten på disse ampullene da? Hvor mange er det i en pakke fra Nespresso og hva koster de?

vi har kaffe maskin som kverner bønnene for hver kopp, kjempe pop i dette huset.. (eg drikker ikkje kaffe da men, kan lage varm sjokolade å) tor ikkje mannen her i huset ville ha bytta den ut me ei maskin me kapsler.. MEN som de skriver over her så er jo de veldig greie da, kjøpte Dolce Gusto til pappa på bursdagen hans å de er super fornøyd me den..

denne har vi:

Jeg fikk den av sambo til bursdagen min, og jeg er strånde fornøyd[:D]

Noen som vet hva som er forskjellen på Nespresso og De Longhi maskiner? De ser jo helt like ut, men prisen er veldig ulik...[8|]

Back
Topp