Kaffemaskin VS Moccamaster?!

*FruM*

Elsker forumet
Vi må enten ha ny kaffetrakter ELLER kjøpe oss kaffemaskin.
Jeg drikker ikke veldig mye kaffe, men kan drikke litt - mannen min drikker kaffe med økende mengder den siste tiden!

Ville dere kjøpt mocca master eller kaffemaskin?

EDIT: Vi har jo av og til gjester og servere kaffe.
MEN vi har jo en kaffetrakter som er helt grei altså, som vi helt sikkert kan bruke om vi velger kaffemaskin.
TRUR liksom egentlig at jeg har lyst på en maskin som kan lage latte og sånn også! [:-]

Til eget bruk er det utrolig kjekt med kaffemaskin. Men har man besøk så koster det ganske mye mere for en kopp kaffe enn med kaffetrakter.
Så det kommer egentlig litt an på hvor mye kaffe man serverer?

(jeg drikker ikke kaffe, men kjøpre moccamaster for å kunne servere god kaffe til gjester)

Vi har begge deler [:)] Trakteren er kjekk når vi får besøk, og trenger større mengder, og maskinen er super hvis man bare vil ha seg en kopp [:)]

Sambo har kaffetrakter, sånn vanlig mocca master og den er jo stygg som et helvette. Så hans bursdagsgave blir kaffemaskin!!

ORIGINAL: Puskinella

Vi har begge deler [:)] Trakteren er kjekk når vi får besøk, og trenger større mengder, og maskinen er super hvis man bare vil ha seg en kopp [:)]

vi har en jura ena 5, med den blir det ikke spes dyrere per kopp enn trakter,men med kapselmalskiner er det en god del dyrere om man plutselig får besøk av 10 stk og må lage 20 kopper..

vår maskin kverner bønner,men har også ett eget rom for ferdig kvernet kaffe,om man feks vil lage en dessertkaffe til etter en middag.

den steamer melk,tapper vann og er så super!!!

ett stort pluss er at når den steamer melka går den ikke inni maskina,sånn at man må rense hele greiene hver dag,men man tar bare avdenlille tappen der melka møter steam og skyller gjennom.

den sier fra når den skal renses
den har 3 malegrader på bønner,alt etter som hvordan de er brent
den lar deg stille inn antall cl kaffe/espresso du ønsker
den lar deg lage to kopper samtidig

+++++

her hjemme har jeg mørk og lyse sjokoladepellets,kanel,vanilje og hasselnøttsirup så er rene kaffebaren!

jeg har kaffetrakter av merket moccamaster, og ELSKER den!
Går så mye fortere enn med den jeg hadde før, og er så enkelt.
Sånn kapselmaskin lager god kaffe, men blir for dyrt siden jeg drikker kaffe som andre drikker vann.
3-4 kr koppen er for ille for min økonomi[8D]

jeg anbefaler å kjøpe en nespresso kaffemaskin + en 12-kopps presskanne! da får du begge deler:) minst like lett å lage kaffe på pressskanne, og bedre blir den jo:)

ORIGINAL: Auliana

Har dere penger å bruke på en kaffemaskin vil jeg anbefale Rancilio silvia espressomaskin og kaffekvern.

http://temperato.no/index.php/Rancilio-Espressomaskiner/Rancilio-Silvia-espressomaskin.html

Hvis ikke hadde jeg kjøpt en Moccamaster.

Vi har begge deler, men vi ELSKER kaffe.....hehe! [:D]

Sånn en sparer vi til[8D] Lager den beste kaffen den maskinen altså[:D] Har ett annet merke nå, men gleder meg til vi får kjøpt Rancilio silvia[:D] Har flere venner som har den og det blir kanon! Men jeg er en stor kaffeELSKER!

ORIGINAL: lillesiv

Du får jo kaffemaskiner som kan lage latte men også kanne med vanlig kaffe.

Ja, er det jeg vil ha isåfall! [:)]

Jeg har begge deler[:D]

Moccamasteren passer utmerket når man drikker mye kaffe og det gjør jeg,og har en del besøk som også drikker en del kaffe[:D]

Men eeeeeeeelsker dolche gustoen min,skjønner ikke hvorfor jeg ventet helt til januar i år med å få tak i en sånn[8D]

Vi bruker bare kaffemaskinen vår.

Har trakter, men ingen av gjestene vil ha traktekaffe, når de kan få god kaffe laget av nykverna kaffebønner.

Ser ut som det er kaffemaskin som er mest populær ja! [:-]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Har Moccamaster og skal ha kaffemaskin.. Sååå... Ja, takk, begge deler!? [:D]

Lett!! [:-]

ORIGINAL: Solo super

Jeg har begge deler[:D]

Moccamasteren passer utmerket når man drikker mye kaffe og det gjør jeg,og har en del besøk som også drikker en del kaffe[:D]

Men eeeeeeeelsker dolche gustoen min,skjønner ikke hvorfor jeg ventet helt til januar i år med å få tak i en sånn[8D]

Sign [:D]

Back
Topp