Kaffemaskin med mulighet for espresso

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ja altså - kaffemaskinen vår kverner kaffebønner til hver kopp. Men en funksjon er jo også "espresso".. Men kan jeg bruke "vanlige" kaffebønner til dette eller må jeg egentlig ha egne bønner?
drikker bare vanlig kaffe og har ikke melkesteamer men vurderer å kjøpe meg ;)

Ja altså - kaffemaskinen vår kverner kaffebønner til hver kopp. Men en funksjon er jo også "espresso".. Men kan jeg bruke "vanlige" kaffebønner til dette eller må jeg egentlig ha egne bønner?
drikker bare vanlig kaffe og har ikke melkesteamer men vurderer å kjøpe meg ;)

Du må nok bruke egne bønner ;) ellers vil det ikke få den klassiske espresso smaken ;)

Du må nok bruke egne bønner ;) ellers vil det ikke få den klassiske espresso smaken ;)

Men KAN jeg bruke vanlige bønner?? For det er jo ikke akkurat enkelt å tømme maskinen for vanlige bønner tenker jeg... Hvis jeg skal bruke det i latte så utgjør det kanskje ikke så mye? Hvis jeg skal drikke kun espressoen så skjønner jeg at det blir feil altså ;)

Det finnes egne bønner til dette. Som etter min mening er bedre enn vanlige. De brennes mørkere og males finere.
Ja du kan bruke vanlige bønner, men litt av smaksopplevelsen går tapt :)

Men KAN jeg bruke vanlige bønner?? For det er jo ikke akkurat enkelt å tømme maskinen for vanlige bønner tenker jeg... Hvis jeg skal bruke det i latte så utgjør det kanskje ikke så mye? Hvis jeg skal drikke kun espressoen så skjønner jeg at det blir feil altså ;)

Du kan fint bruke vanlige bønner, men som de sier over, det blir ikke helt den samme smaken. Vi orker ikke bytte ut bønner hver eneste gang vi skal ha espresso, og det går helt fint. Ofte drikker vi espresso fordi vi er på farten og ikke har tid til en kopp vanlig kaffe, å da blir jo noe av poenget borte om vi må tømme maskinen for bønner, også fylle på nye.

Vi har kaffemaskin som kverner bønner.. Vi bruker vanlig kaffe :) jeg kan velge om jeg vil ha ekstra bønner.. Bruker ekstra bønner når jeg lager meg latté :)

Det finnes egne bønner til dette. Som etter min mening er bedre enn vanlige. De brennes mørkere og males finere.
Ja du kan bruke vanlige bønner, men litt av smaksopplevelsen går tapt :)

Ja jeg vet at det blir bedre altså :) men tenker at det "må gå" i latte ;) da kjenner man jo knapt "kaffesmak" ;)
Vil tro kaffemaskinen kverner kaffen finere når vi stiller inn på espresso ;)

Back
Topp