Kaffemaskin - erfaringer??

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Hvilken kaffemaskin har dere og er dere fornøyde??

Skal kjøpe kaffemaskin i julegave til samboeren min, men vet ikke hvilken...
Jeg drikker ikke kaffe selv, men vurderer kanskje sånn maskin som bruker kapsler... Og som ser litt stilig ut 

Jeg hadde ikke kjøpt kapselmaskin, siden man da er avhengig av akkurat den kaffen som blir produsert i kapslene. Bedre med en uten kapsler, der du kan kjøpe akkurat de kaffebønnene du liker best. Og helst male de selv - da er de alltid ferske!

Sjakkruta skrev:
Vi er fornøyd med vår Dolce Gusto

emoticon 

Mumfie skrev:

Sjakkruta skrev:

emoticon 

Samme her :) Såfall kjøp den som er automatisk - endel enklere enn å stå å passe på mengden :)

Sjakkruta skrev:

Vi også ;)

skal du ha kapsel,kjøp nespresso citiz&milk,men jeg hadde heller kjøpt en skikkelig kaffemasin som kverner bønner,men det ksoter mye mer. MEN kaffebønner mer mye billigere en kapsler.. tror det blir ca 0,7kr koppen her, en kapsel er 3kr +

vi har en jura ena5

Takk for svar. Jeg har sjekket litt ut, og har sett litt på bosch tassimo og dolce gusto.
Ja, har fått med meg at kapslene er dyrere enn bønnene. Så kanskje vanlige bønner er bedre? Men med kapslene så kan den jo lage andre ting enn BARE kaffe, var mer det jeg tenkte på 

Skal se litt mer, og forhåpentligvis har jeg klart å bestemme meg fram til julaften 

_Snepsi_ skrev:
Eneste kapselmaskinen som har fersk kaffe er nespresso. De har 16 forskjellige smaker, og har noen sesongsmaker innimellom i tillegg. Dette er kaplser som ikke kommer til forsvinne av markedet, nespresso har vært i salg siden 70-tallet, og er verdens mest solgte kapselmaskin..
Inni kapslene ligger det fersk kaffe med en mineralfilm rundt som er vakuumert, så det er ren ferskvare i forhold til dolce gusto, tassimo osv.
Det er også eneste maskinen på markedet som har et trykk på 19 bar, de andre er på 15 eller mindre. Tassimo fra bosch er mer en trakter, har bare et trykk på 3 bar..

Hadde absolutt tatt en nespresso hvis du vil ha kaplser, og det finnes en rekke maskiner med melkeskummer til så man får laget det men liker:). Og det er maskiner som ikke trenger rengjøring, altså trenger ikke å avkalking o.l.
Ta en titt på lattissima serien fra nespresso:).

Heeelt enig med deg! : )

Og det tar bare få dager ifra du har bestilt, til pakken kommer :) Hos oss kommer den på døren ; ) Oversiktig og grei nettside med alt en kaffielsker trenger : )

Vår har vært daglig i bruk siden i februar : ) 

Dolce gusto. Den runde:). Men man kan bli lei, jeg syns ikke butikkene har gode utvalg. Jeg har surfet på nett etter andre typer og syns det er dårlig nettside i forhold til andre kaffemerker.

Digger vår Nespresso Lattissima - der kan man velge masse kaffetyper - og super for meg som er kaffepyse og bare vil ha latte etc. Kan bestemme størrselsen/styrken på kaffen selv, for det er bare å trykke ekstra på vann-/melkeknappen for å få oppi ekstra. Flere kofffeinfrie varianter også, fint for gravide/barn/gamlinger om kvelden.

Kan også brukes til kakao - med MELK - ikke vann med melkepulver osm kakaokapslene til konkurrenter. Her kan du bare ta oppi sjokoladesaus eller pulver og steame melk rett oppi koppen - NAM. Vi er tre generasjoner som bruker vår maskin, og alle elsker den :-)

Har hatt 'kvernemaskin' tidligere, men måtte steame melken ved siden av, mye søl syns jeg. Dessuten gikk det da ikke an å veksle kjapt mellom forskjellige kaffetyper, med og uten koffein etc. det gjør Nespresso med stil :-)

Jeg kjøpte en kaffemaskin fra Siemens i bursdagsgave til samboern min, å den er han veldig fornøyd med. Det er en sånn med kaffebønner, og ifølge han som liker kaffe er det best :) Kan steame melk med den, så går helt fint å lage andre ting også, har prøvd å lage kakao med sjokoladesaus og steamet melk - kjempegodt! Så anbefaler den :)

har den dere "Pixie"? fra nespresso.

Den george clooney kaffemaskinen. Kaffemannen i huset her er stråålende fornøyd!

Skal du ha til en "svartkaffe" elsker... (hvis du skjønner) så ikke kjøp de her "dolce gusto" og slikt... det er samme greia (egentlig) somn de små kaffeposene du får og må blande med kokt vann.

Nespresso sine er KAFFE ;)

~D@isigeD@ier~ skrev:

_Snepsi_ skrev:
Eneste kapselmaskinen som har fersk kaffe er nespresso. De har 16 forskjellige smaker, og har noen sesongsmaker innimellom i tillegg. Dette er kaplser som ikke kommer til forsvinne av markedet, nespresso har vært i salg siden 70-tallet, og er verdens mest solgte kapselmaskin..
Inni kapslene ligger det fersk kaffe med en mineralfilm rundt som er vakuumert, så det er ren ferskvare i forhold til dolce gusto, tassimo osv.
Det er også eneste maskinen på markedet som har et trykk på 19 bar, de andre er på 15 eller mindre. Tassimo fra bosch er mer en trakter, har bare et trykk på 3 bar..

Hadde absolutt tatt en nespresso hvis du vil ha kaplser, og det finnes en rekke maskiner med melkeskummer til så man får laget det men liker:). Og det er maskiner som ikke trenger rengjøring, altså trenger ikke å avkalking o.l.
Ta en titt på lattissima serien fra nespresso:).

Heeelt enig med deg! : )

Og det tar bare få dager ifra du har bestilt, til pakken kommer :) Hos oss kommer den på døren ; ) Oversiktig og grei nettside med alt en kaffielsker trenger : )

Vår har vært daglig i bruk siden i februar : ) 

Signerer alt dere begge to har skrevet ;)

Tusen takk for svar. Ble jammen meg ikke så mye klokere 

Men d står mellom nespresso m/melkesteamer, dolce gusto (bare ikke sånn rund, liker ikke designet) og bosch tassimo... Må nok både teste og se, og utforske mer før jeg finner den rette for min kravstore samboer  

Back
Topp