Kaffekjærring

Sunsmile

Forelsket i forumet
Jeg må innrømme at jeg er ikke mye til menneske uten kaffe på morgenen. Samtidig vet jeg at en ikke skal drikke kaffe når en er gravid:/ samtidig vet jeg jo ikke om jeg faktisk er gravid.
Hvordan er dere med kaffe?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er et må ha for meg og :( Men jeg går over til koffeinfri.

Forrige svangerskap mista jeg lysten på kaffe når jeg testa positivt.
 
Skal gå over til koffeinfri, men vente til jeg er over ikm for å ta en ny test..Stoler på testen, men etter en kjemisk i feb så klarer jeg ikke å slappe helt av ennå..Sitter m en kopp nå i dette øyeblikk
 
Drikker kaffe, men ikke en kanne som jeg pleier ;)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Godt å høre at det er flere enn meg:) tenkte jeg skulle vente å se om det først og fremst er en spire i magen. Og er det, så håper jeg på at jeg mister lysten på kaffe;) det hadde gjort det mye enklere med en gang :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Man kan fint drikke ett par kopper kaffe!! men de som drikker mye mer enn det bør trappe ned eller ta en dl som er uten koffein. Jeg lager meg en dobbel latte hver morgen, så drikker jeg kanskje en kopp til ila dagen til vanlig. Fortsetter med det om jeg har lyst på kaffe. Alt med måte


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er sant:) alt med måte:) blir spennende uansett hva som skjer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Finnes d en koffeinfri som er god da?;) Jeg har ikke aning selv på noen typer så om dere vet noen så kom m forslag evnt bilde så kan jeg sjekke butikkene her om dem har den
 
Finnes d en koffeinfri som er god da?;) Jeg har ikke aning selv på noen typer så om dere vet noen så kom m forslag evnt bilde så kan jeg sjekke butikkene her om dem har den

Jeg aner ikke :p Jeg skal si fra hvis jeg finner noen.:D
 
Het gikk det heldigvis over av seg selv. Kaffe og røyk var et must når jeg sto opp, men er nå 6 dager siden jeg slutta å røyke, og da er ikke kaffebehovet like stort. Men drikker en kopp om morgenen det gjør jeg, og kommer nok til å fortsette å gjøre. En kopp er vel ikke skadelig?


Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
 
nei 1 kopp er ikke skadelig, ikke to helelr. måtehold, altså ikke en kanne, og konstant kaffedrikking. :) men er nok akkurat det samme med å innta masse brus, pepis max ex,det tror jeg er farligere pga aspartamen..
 
Det er mye å tenke på skjønner jeg:/ ikke drikke ditt, ikke spise datt:/
Eller alt med måte. Men det er ikke bare bare likevel:/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

KOFFEININNHOLD I ULIKE TYPER KAFFEDRIKKER ER (PER DL DRIKKE):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)
altså man kan drikke 5 kopper pulverkaffe, og 3-4 koke/filter
 
Jeg har faktisk ikke drukket kaffe i dag. Deriomot har jeg drukket 1,2 liter vann og er så ufattelig tørst.
 
Jeg leste denne og tenkte "ha, ikke røyker jeg og ikke drikker jeg kaffe", men jeg har ikke tenkt på colaen min... :eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg bruker opp koffeinen min på mørk sjokolade :-D ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum

Hæ? Det er da ikke koffein i mørk sjokolade.
Derimot inneholder den theobramine som i store mengder ikke er bra. Store mengder her vil si over 50 kg i usukret sjokolade :p

Mannen min har gått kurs og kan det som er verdt å vite om sjokolade :D
 
Back
Topp