Kaffebønner, hvilken liker du best?

Sistine

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har kjøpt meg en kaffemaskin og lurer på hvilke bønner jeg skal kjøpe??

Liker godt fylde, men ikke for bitter eller syrlig.
Tror jeg liker blue Java for der har jeg hatt på presskanna fler ganger.

Er det noen av posene på Lefdal som Er noen gode??
Eller andre steder??
Svogeren min har samme maskin men han husket ikke hvilket merke han hadde nå for den var nydelig :)

Jeg handler kun kaffebønner på kaffesjapper - Kaffebrenneriet, Stockfleths eller lokale små kaffebarer som selger nybrente bønner. Ofte i mindre partier, så man varierer litt igjennom året. :)

Jeg handler kun kaffebønner på kaffesjapper - Kaffebrenneriet, Stockfleths eller lokale små kaffebarer som selger nybrente bønner. Ofte i mindre partier, så man varierer litt igjennom året. :)
Mamma kjøpte julekaffe til jul fra Cc vest og den var bare farlig god. Skal til Alnabru i morgen kanskje det er noe rundt der.

Det pleier vi også å gjøre. :)
Synes noen kan bli litt bitre, så følger med her for tips :p

Jeg personlig liker bønner fra India og Indonesia. Brønner fra India er jo veldig smaksrike, Indonesia er jo blå Java. Brasil har vel de søteste og minst bitre bønnene.

Føler meg veldig kjedelig nå. Vi pleier å kjøpe kaffebønnene til Friele. Jeg liker dem. Til jul og sånn kjøper vi fra kaffebrenneriet. Gleder meg allerede til julekaffe :)

Føler meg veldig kjedelig nå. Vi pleier å kjøpe kaffebønnene til Friele. Jeg liker dem. Til jul og sånn kjøper vi fra kaffebrenneriet. Gleder meg allerede til julekaffe :)
Er det mamma kjøper. Den er bare farlig god. Skal kjøpe mye til jul :D

Jeg er veldig glad i de lette, florale og bæraktige fra Tanzania/Kenya. Sidamo-området er favoritten.

Er allt for vanskelig. Må bare kjøpe litt forskjellig å prøve. Allt jeg vet er at jeg er ikke glad i de som er for syrlig. Så da får jeg lese på pakka haha

Ingenting er bedre enn lukta av nykverna kaffebønner! Skulle bare så ønsket jeg ikke måtte drepe den gode kaffen med så mye melk... :shy:

Jeg kjøpte til mannen en gang smakstilsatt kaffebønner (Irish cream). Den var visst god, men ingenting slår visst Chaqwas kaffebønner. :)

Ingenting er bedre enn lukta av nykverna kaffebønner! Skulle bare så ønsket jeg ikke måtte drepe den gode kaffen med så mye melk... :shy:

Jeg kjøpte til mannen en gang smakstilsatt kaffebønner (Irish cream). Den var visst god, men ingenting slår visst Chaqwas kaffebønner. :)
Før drakk jeg kun latte men nå synes jeg det blir for søtt. Nå er det sort kaffe med en liten skvett melk :)

Kjøper han på nettet da eller??

Før drakk jeg kun latte men nå synes jeg det blir for søtt. Nå er det sort kaffe med en liten skvett melk :)

Kjøper han på nettet da eller??

Det er mulig å få kjøpt på nett, men usikker på hvilken nettside. Jobben hans kjøper inn store kvantum og selger til ansatte i blant. :)

Back
Topp