Kaffe. :-)

Solskinnsbobla ☀️

Forumet er livet
Novemberfnuggene 2023
Hei dere!

Noen år siden sist jeg var gravid. Men hvor mange kopper kaffe sånn caaa, kan man kose seg med iløpet av dagen?
Jeg drikker jo vanligvis en del. Men har sånn morgen kos der jeg drikker 2 kopper kaffe. Er det innafor? Drikker ikke sånn super mye brus heller. :-)
Hva gjør dere?

Jeg drikker 2 mummi kopper med kaffe hver morgen. Det er ganske små kopper. Men man sier vel at ca.1-2 kopper kaffe er innafor. Men da må man jo passe på andre ting senere på dagen som også inneholder koffein, som Cola og en del typer te. Så du kan fint kose deg med litt kaffe på morgenen :happy:

Har lest én kopp, 400mg eller noe sånt. Jeg pleide å drikke 1kanne+ om dagen, så å gå ned til bare en kopp ble for deprimerende, så sluttet bare like greit. Jeg drikker heller ikke brus eller noe annet med koffein (drikker kun vann), så kunne sikkert unnet meg to kopper, men tenker det ikke er noe poeng. Var lett å slutte, selv om jeg var avhengig…

Den skadelige tendensen i forskning, er på 300mg+/daglig for foster, og derfor er anbefalingen "maks 200mg/daglig".

Anbefalingen er vel 1-2 kopper, alt etter hvor store koppene er, og styrken på kaffen. 2dl vanlig filterkaffe regnes vel å være ca 100mg.
Om du drikker te eller coladrikker, så må man jo justere deretter også...

Men, man kan jo drikke koffeinfri kaffe også, evt.

To kopper på morran, og kun det, er vel innafor.

Back
Topp