Kaffe

Milva

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Drikker dere kaffe? Jeg prøver å ikke drikke mer enn to halvkopper daglig, men jeg må innrømme at det er ikke så enkelt, spesielt nå når hverdagen er tilbake for fullt

Drikker dere kaffe? Jeg prøver å ikke drikke mer enn to halvkopper daglig, men jeg må innrømme at det er ikke så enkelt, spesielt nå når hverdagen er tilbake for fullt
Ja drikker kaffe. Men bare 2 små kopper. Også har jeg kuttet ut cola siden det også inneholder koffein. Sist jeg var gravid mista jeg helt lysten på kaffe i uke 6 :p Så får se hvordan det blir denne gangen. Men så lenge man er innafor ca.200mg med koffein daglig, så er jo det helt greit :happy:

Drikker 2-3 veldig små kopper med kaffi hver dag :)

Jeg drikker en stor kopp hver morgen. Sist mistet jeg lysten ca uke 6 (dvs kaffe begynte å smake rart, så jeg fikk dem til å rense maskinen på jobb haha. Visste ikke jeg var gravid). ForVenter at jeg mister lysta snart nå og - uke 6på onsdag

Ja drikker kaffe. Men bare 2 små kopper. Også har jeg kuttet ut cola siden det også inneholder koffein. Sist jeg var gravid mista jeg helt lysten på kaffe i uke 6 :p Så får se hvordan det blir denne gangen. Men så lenge man er innafor ca.200mg med koffein daglig, så er jo det helt greit :happy:
Jeg husker jeg mistet også lysten med nr 3 og 4, håper det blir også sånn denne gangen, da slipper jeg å stresse så mye over det

Jeg har kuttet ut kaffe på jobben, men kjøper koffeinfri kaffe på kaffebrenneriet innimellom :) Og Pepsi max prøver jeg å begrense, heller drikke vann eller fun light. Synes det har gått ganske greit så langt:)

Mista HELT lysta, både på kaffe og cola. Kaffe smaker brent gjørme. Før drakk jeg 1-2 liter sukkerfri bus (cola/pepsi) om dagen, men fikk avsmak på sukkerfri brus i forrige savngerskap, så det har jeg slutta helt med for lenge siden. Går kun i koffeinfri te og Farris og en og annen sukkerbrus innimellom her.

Her drikkes det ganske mye kaffe, faktisk :bag: Jobber tre-delt turnus.
Med overskrider ikke døgndosen mtp mg koffein pr kg :gen014 jeg skal innrømme at jeg til og med tar en redbull i ny og ne..

Her drikkes det ganske mye kaffe, faktisk :bag: Jobber tre-delt turnus.
Med overskrider ikke døgndosen mtp mg koffein pr kg :gen014 jeg skal innrømme at jeg til og med tar en redbull i ny og ne..
Redbull er mindre koffein i enn en kopp kaffe, så det går fint:joyful:

Drikker koffeinfri kaffe, men går nok over til koffeinfri te nå uansett siden vi går mot høst! Drikker det mest fordi jeg synes det er koselig med varm drikke :coffee2

Frister ikke så mye med kaffe lenger. Drakk max 3 kopper før. Nå blir det som oftest ikke mer enn én kopp, og jeg drikker bare om jeg er på jobb :p

Elsker kaffe! Men som i forrige svangerskap, er smaken endret og kaffe smaker høgg!
Klarer ikke en kopp en gang.. savner å kose meg med kaffe.

Jeg har regnet ut i forrige svangerskap at man kan drikke ca 1liter cola om dagen og fortsatt være innenfor anbefalingene mtp koffein.

Enn så lenge har jeg drukket både en del cola og gjerne 2-4 kopper kaffe om dagen, så jeg bør bli litt mer bevisst på det framover. Var mye mer nøye forrige gang! Men da mistet jeg også helt smaken på kaffe ganske tidlig, så jeg håper det samme skjer denne gangen.

Back
Topp