Kaffe?

HeidiG

Elsker forumet
Drikker dere kaffe, og i så fall mye? Drikker dere mindre nå som dere er gravid? Og i så fall av valg eller fordi dere ikke syns det er godt lenger? :p

Syns det er så utrolig godt med kaffe, så klarer ikke å kutte den helt ut selv om jeg føler jeg burde :shy:

Drikker ikke mye kaffe til vanlig, og enda mindre nå. Jeg liker kaffe godt, men blir fort uvell av for mye koffein. Så blir en kvart kopp i «lystig lag». :hilarious:

Liker ikke kaffe, men drikker en del energidrikk:hungover: men begrenser det nå, en nå og da er innafor:)

Jeg drikker mye koffein generelt:hilarious: Nå tenker jeg å kutte ned til to kopper kaffe hver dag! Og det er ganske drastisk reduksjon for min del:hilarious:

Jeg drikker mye koffein generelt:hilarious: Nå tenker jeg å kutte ned til to kopper kaffe hver dag! Og det er ganske drastisk reduksjon for min del:hilarious:

Hehe, høres ut som en god plan! Jeg er vel nede i 1,5 kopp om dagen nå :p Synes det er ekstra vanskelig på jobb, frister sånn å ta seg en kopp, hele tiden :hilarious:

Hehe, høres ut som en god plan! Jeg er vel nede i 1,5 kopp om dagen nå :p Synes det er ekstra vanskelig på jobb, frister sånn å ta seg en kopp, hele tiden :hilarious:

Ja, jobb er krevende! Heldigvis smakte kaffen dritt i dag, så holdt meg unna:hilarious: Maskinen skulle vært renset, men det har ikke jeg lært enda!

Prøvde på maks 2 kopper og minst mulig cola i forrige svangerskap, det gikk helt fint :) Veldig glad i kosen med kaffe så det ble en del koffeinfri, som jeg syns egentlig smaker like godt. Vi lagde også en del 50/50 koffeinfri og med koffein i trakteren :happy: Nå har vi i tillegg Nespressomaskin, så blir nok å kjøpe inn litt koffeinfri kapsler. Litt hekta på iskaffe så ene "koppen" blir nok det hver dag :p

Jeg pleier drikke en latte på vei til jobb og en kopp vanlig kaffe senere på dagen. Har ikke sluttet med det enda, men har tenkt på å kutte ut latten. Vet noen om en kopp latte er verre enn en vanlig kopp svart kaffe? Vet at espresso har mye mer koffein enn kaffe, men mengden er jo også mindre enn i en kopp kaffe.

Prøvde på maks 2 kopper og minst mulig cola i forrige svangerskap, det gikk helt fint :) Veldig glad i kosen med kaffe så det ble en del koffeinfri, som jeg syns egentlig smaker like godt. Vi lagde også en del 50/50 koffeinfri og med koffein i trakteren :happy: Nå har vi i tillegg Nespressomaskin, så blir nok å kjøpe inn litt koffeinfri kapsler. Litt hekta på iskaffe så ene "koppen" blir nok det hver dag :p

Så lurt med 50/50 i trakteren! Synes også koffeinfri kan være like kos :woot:

Jeg pleier drikke en latte på vei til jobb og en kopp vanlig kaffe senere på dagen. Har ikke sluttet med det enda, men har tenkt på å kutte ut latten. Vet noen om en kopp latte er verre enn en vanlig kopp svart kaffe? Vet at espresso har mye mer koffein enn kaffe, men mengden er jo også mindre enn i en kopp kaffe.

Ser ut som espresso, og enkel latte, inneholder koffein som tilsvarer ca. 2,5-3 dl kaffe, så litt mer koffein i espresso enn vanlig kaffe :rolleyes:

https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/

I dag drakk jeg to te. I går en kaffe. Sparer koffeindrikkingen til lunsjen på jobb.

Du kan jo eventuelt gå for bare latten? :shy: Det er jo litt stas ut å unne seg den, litt hverdagsluksus :love2

Ja, det er jo det :happy: Det er kanskje innafor med den hvis jeg ikke får i meg noe mer koffein ellers. Må jo begrense lakris også, som jeg virkelig elsker og spiser mange ganger i uka, og spekemat.... så kan kanskje unne meg den latten da:joyful:

Ja, det er jo det :happy: Det er kanskje innafor med den hvis jeg ikke får i meg noe mer koffein ellers. Må jo begrense lakris også, som jeg virkelig elsker og spiser mange ganger i uka, og spekemat.... så kan kanskje unne meg den latten da:joyful:

Den kan du! :shy: Haha, lakris ja, jeg fikk hangup på ifa sist jeg var gravid :hilarious:

Back
Topp