Kaffe

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Hvor mye kaffe drikker dere som gravide? Anbefalingene er så sprikende, noen sier kutte alt, andre sier at 2-3 kopper er greit.

Jeg syns det er fryktelig vanskelig å kutte ned, da jeg pleier å drikke jevnt med kaffe gjennom arb. dagen. Røk på 2 kopper før kl 9 i dag…

Forrige svangerskap ble det Max 2 kopper hver dag, i perioder ingen pga kvalme.

Sniker fra juni her. Jeg har redusert fra 4-5kopper daglig til 1 (av og til 2), og så blir det 1 kopp sort te i tillegg. Leser at mange har fått avsmak på kaffe etter de ble gravide, men dit har ikke jeg kommet enda dessverre :p

Etter at noen studier peker mot at selv små mengder koffein kan være skadelig prøver jeg å la være å drikke kaffi. Men lysten er stor om morgenen, så tar meg gjerne en halv kopp, så er ikke helt streng på det. Et tips er ev å ikke fylle koppen så mye når du forsyner deg.

Jeg drikker 1-2 kopper kaffe hver dag. Merker det er ekstra tungt å ikke drikke kaffe når jeg er trøtt på jobb. Men ellers går det veldig fint, siden jeg drikker koffeinfri kaffe i tillegg.

Jeg drikker vanligvis alt for mye kaffe på jobb, aner ikke hvor mange kopper, sikkert 7-8:smiley-ashamed008
Nå har jeg drukket 1 kopp om dagen. Det er ikke lett :hilarious:

Kjører 1-2 kopper selv stort sett. Sist svangerskap fikk jeg også avsmak på kaffe, men det lar vente på seg denne gangen.

Back
Topp