Kaffe

AL93

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei.
Drikker dere kaffe i svangerskapet?
Jeg er veldig glad i kaffe, og kan drikke 4 kopper om morgenen. For tiden frister det med maks 1 kopp. Jeg har kjøpt koffeinfri, som jeg synes smaker akkurat likt.
Men når jeg er på besøk er det vanskelig å takke nei til en kopp kaffe. :)

De sier 1-2 kopper for dag er innenfor, så jeg tenker å drikke en kopp vanlig kaffe på jobb om morgenen, og en kopp ved besøk og slikt. Så får heller de 18 andre koppene pr dag være koffeinfrie :laughing002

1-2 vanlig filterkaffe eller tilsvarende er innafor tillatt mengde. Jeg drikker maks to kopper til dagen (oftest bare 1) så jeg burde ikke få noen problemer der. Så har vi også decaf Nespresso og masse koffeinfri te hvis jeg vil ha mer, men har nådd den daglige kvoten :happy:

Nei men jeg drikker Pepsi Max :p

Drikker to små glass cola zero i stedet :p var vanskelig nok å begrense det! :hilarious::hilarious:

Drikker verken kaffe eller brus :)

Har holdt meg nesten helt uten kaffe denne gangen, tar ingen sjanser, men drikker en kopp svart te på jobb, og det er jo koffein i den også. Hjemme drikker jeg ulike Pukkateer uten koffein. Har ikke "behov" for kaffe lenger, men har eller ikke noe i mot lukta eller smaken når jeg drikker det

Jeg kuttet faktisk ut kaffe før jul, rett og slett fordi det gav meg så himmela hjertebank. Før kunne jeg drikke en kanne alene, men nå frister ikke en kopp engang. Det eneste jeg har lyst på er iskaldt vann :) Kan ta et glass brus i helgene, men har ikke lyst på det heller.

Elsker kaffe! Nå begrenser jeg meg til 1-2 kopper per dag. I forrige svangerskap mistet jeg lysten på kaffe helt, og det hadde egentlig vært greit om det skjedde snart.

Jeg drikker til vanlig masse kaffe på jobben, men her er det ingen som bryr seg, så bytter nok ut med vann etterhvert. Husker jeg fikk helt avsmak (på det meste) på kaffe forrige svangerskap, så de få koppene jeg fikk i meg i selskap mm hadde ikke noe å si tenkte jeg

Drikker kun iskaffe og kaffe mocca og den slags, er ikke hver uke heller, så en liten kopp når jeg får lyst på, det tenker jeg går bra.

Men har drukket mye brus tidligere, nå drikker jeg nesten bare vann :)

Jeg er vanligvis en kaffekjerring, men akkurat nå frister det ikke i det hele tatt. Har alltid vært sånn i mine graviditeter. Sikkert like greit.

Jeg har holdt meg til en kopp. Men i dag måtte jeg løpe på do å brekke meg halvveis nedi koppen, så da er det vel slutt på kaffe for en stund nå :angelic:

Hater kaffe:rolleyes: så det blir ikke noe problem å holde seg unna;)

Drikker vanligvis mye kaffe, men har byttet det ut med koffeinfri te ev. koffeinfri kaffe. Tar en liten kopp kaffe på besøk og sånt. Drikker en gang i blant et glass cola zero.

Back
Topp