Kaffe

beate82

Betatt av forumet
Lurte bare på om dere har kutet ut kaffen etter dere ble gravide.Jeg tar meg to kopper om morningen,men har hørt man skal holde seg laaaangt unna.

Drikker litt kaffi ja, men ikke så mye som før!

Jeg tåler ikke lukten av kaffe engang.... har bare lyst å kaste opp når jeg lukter det.
Men.... mener at man skal kunne drikke et par kopper kaffe om dagen, så lenge man
holder seg unna annen drikke med koffein.

Der er jo koffeinfri kaffi da for de som må ha litt mer [;)]

Kan fint drikke et par kopper kaffe om dagen (om du ikke får i deg koffein på annet vis også). Det sies at mer enn dette øker risikoen for spontanabort. Jeg har mer eller mindre kuttet ut kaffe, for jeg gidder ikke å trakte meg to kopper bare.. men jeg drikker innimellom.

Fra begynnelsen av svangerskapet mistet jeg helt lysten på kaffe, men den er kommet tilbake nå.
Drikker 1 - 2 kopper om dagen.

Har aldri blitt helt vant til kaffe jeg... og vil ikke bli det heller på noen måneder... Klarer meg fint uten!![:D]

Jeg drikker kaffe, men ikke så mye som før. Da drakk jeg 3-4 kopper til dagen. Nå drikker jeg max 1. Det er utrolig mange gode teslag, særlig hvis en kjøper i løsvekt![:)]

Hei Lisee!ser du er fra telemark...hvor er du ifra?kansje vi treffes på føden!!!Lykke til[;)]

jeg har sluttet med kaffe ja..blei litt engstelig når jeg så det kunne øke abortfaren. Men drikker koffeinfri kaffe i stedet og koffeinfri te. Godt det også.

Men det er ikke farlig med litt kaffe tror jeg. Bare jeg som er litt paranoid!
KLem, M

For mye koffein kan føre til spontanabort.
Noen sier at man bør holde seg helt unna all kaffe, te, cola og sjokolade. Andre sier at man kan drikke 1-2 kopper kaffe om dagen, 3-4 kopper te. Drikker du 2 kopper kaffe en dag bør du altså holde deg unna cola og sjokolade den dagen.

Jeg liker heldigvis hverken te eller kaffe..... [:D]

Helt i begynnelsen av svangerskapet kunne jeg ikke fordra lukten av kaffe, det var rett og slett tabu å trakte kaffe hjemme hos oss[:'(] Jeg ble bare så kvalm at det var ikke måte på.

Når kvalmen hadde gitt seg, begynte jeg å drikke kaffe igjen, endelig tenkte jeg det er jo så godt, men ikke i samme mengder som før da..

Men nå plutselig en dag ville jeg ikke ha kaffe [:'(] kaffen lukter like godt som alltid men den frister meg ikke i det hele tatt.. Rart.... Antar at det er hormoner og slikt som styrer alt det der [:D] derfro tror jeg det ikke er farlig å drikke litt kaffe så lenge det ikke er i bøtter og spann.

begynte ike og drikke kaffe før jeg var 28, drakk enkelte dager mengder, men når jeg ble gravid nå, ble jeg bare kvalm av kaffen, synes egentlig ikke det smaker noe godt uten røyken heller....

Eg drakk kaffi fram til uke 6, men etter det så mistet eg heilt smaken på det, kommer kanskje tilbake seinere? Men du skal heilt fint kunne drikke eit par kopper til dagen[:)] 

jeg drakk en til to kopper kaffe hver dag i svangerskapet. De tre første månedene var jeg litt mer forsiktig, men hadde heller ikke lyst på. Jeg drakk veldig mye kaffe før jeg ble gravid, men etter det har jeg ikke hatt så veldig lyst på så mye.

Ifg matportalen kan man drikke 1-2 kopper kaffe om dagen, eller 3-4 kopper te. Det er det de som "vet det" sier.

Drikker vanligvis 1-2 krus kaffe om dagen, men har ikke hatt lyst på i det siste.. Men nå fikk jeg plutselig lyst på... [8|] Hehe!

Jeg kuttet ut kaffe de første tre mnd, pga fare for abort. Jeg var stordrikker av kaffe. I dag drikker jeg kaffe de dagene jeg skal på jobb. 3 ganger i uken 1 kopp pr dag.
Du kan drikke 2 kopper kaffe pr dag eller 3 - 4 kopper tea, har jeg lest.

går helt greit, men kjøp koffeinfri kaffi [;)]

ORIGINAL: AB

Fra begynnelsen av svangerskapet mistet jeg helt lysten på kaffe, men den er kommet tilbake nå.
Drikker 1 - 2 kopper om dagen.

signerer[:D]

Back
Topp