Kaffe

Blomsterpiken91

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Oktoberfruene 2018
Har dere klart å kutte ned på kaffe og annen drikke som inneholder koffein?

Selv merker jeg at det er vanskelig å bare drikke 1-2 kopper kaffe. Spesielt når jeg jobber dagvakt og har mye kontorarbeid :meh: Har også en liten elsk på Pepsi Max :wacky: Er veldig nøye med hva jeg spiser, men akkurat her sliter jeg litt.
Noen som har prøvd koffeinfri kaffe?

Hjemme har vi kjøpt inn koffeinfri kaffe, smaker nesten likt som vanlig kaffe, så det fungerer fint :) Har kaffemaskin som kverner kaffebønner.
Har vært litt flere kopper vanlig kaffe på jobb tidligere, men klarer å holde meg til 1-2 nå. Drikker sjeldent annen koffeinholdig drikke.

Skjønner det må være vanskelig å gi opp kaffe! Jeg drikker verken kaffe eller koffeinholding te fra før, foretrekker urtete. Det kan jo være en ide å prøve en urtete? Jeg drikker et glass cola og en liten boks battery i ny og ne, og spiser og drikker sjokolade, men det er uansett mindre enn anbefalt mengde om dagen, så jeg tenker at da får det være greit å unne seg det. Forrige gang ved var gravid mistet jeg helt smaken på både cola, battery og sjokolade også, så kan jo være det skjer igjen. Vet mange får avsmak på kaffe etter kvalmen kommer!

Her må jeg innrømme at jeg også sliter Max! Jeg elsker kaffe, har kaffemaskin som kverner kaffebønner hjemme (samboeren nekter å kjøpe koffeinfri, da han selv er helt avhengig av kaffen). Og Pepsi Max er og blir favorittdrikke (for utenom min fantastiske craving for melk og vann)... [emoji23][emoji85] jeg ligger nok akkurat på grensa for ikke å gå over. Ofte ligger jeg nok litt over - og kjenner jeg har dårlig samvittighet dor dette :/ at jeg jobber på skole, hvor kaffen konstant er i umiddelbar nærhet, er heller ingen hjelp.. :/ så, tips til å kutte ned her? JATAKK!

For øvrig: jeg er et vanemenneske så det holder. Røyket helt frem til jeg fikk vite at jeg var gravid. Kuttet røyken på sekundet jeg så positiv test, og har ikke hatt lyst på siden.. det sier kanskje litt om hvor avhengig jeg er av koffeinen min [emoji28][emoji85]

Hjemme har vi kjøpt inn koffeinfri kaffe, smaker nesten likt som vanlig kaffe, så det fungerer fint :) Har kaffemaskin som kverner kaffebønner.
Har vært litt flere kopper vanlig kaffe på jobb tidligere, men klarer å holde meg til 1-2 nå. Drikker sjeldent annen koffeinholdig drikke.
Lurt :happy: Tror jeg må gå til innkjøp av koffeinfri kaffe selv.

:eek:
Skjønner det må være vanskelig å gi opp kaffe! Jeg drikker verken kaffe eller koffeinholding te fra før, foretrekker urtete. Det kan jo være en ide å prøve en urtete? Jeg drikker et glass cola og en liten boks battery i ny og ne, og spiser og drikker sjokolade, men det er uansett mindre enn anbefalt mengde om dagen, så jeg tenker at da får det være greit å unne seg det. Forrige gang ved var gravid mistet jeg helt smaken på både cola, battery og sjokolade også, så kan jo være det skjer igjen. Vet mange får avsmak på kaffe etter kvalmen kommer!

Ja kanskje jeg skal prøve det :) Er heldigvis ikke storforbruker, men kan vel innrømme at det er vanskelig å holde seg til bare 1-2 kopper.:) Må nok bare være litt streng. Ja vil tippe At lysten på det hadde forsvunnet om kvalmen kom:wideyed: Kjekt å miste lysta på det som ikke er så bra :)

Her må jeg innrømme at jeg også sliter Max! Jeg elsker kaffe, har kaffemaskin som kverner kaffebønner hjemme (samboeren nekter å kjøpe koffeinfri, da han selv er helt avhengig av kaffen). Og Pepsi Max er og blir favorittdrikke (for utenom min fantastiske craving for melk og vann)... [emoji23][emoji85] jeg ligger nok akkurat på grensa for ikke å gå over. Ofte ligger jeg nok litt over - og kjenner jeg har dårlig samvittighet dor dette :/ at jeg jobber på skole, hvor kaffen konstant er i umiddelbar nærhet, er heller ingen hjelp.. :/ så, tips til å kutte ned her? JATAKK!

For øvrig: jeg er et vanemenneske så det holder. Røyket helt frem til jeg fikk vite at jeg var gravid. Kuttet røyken på sekundet jeg så positiv test, og har ikke hatt lyst på siden.. det sier kanskje litt om hvor avhengig jeg er av koffeinen min [emoji28][emoji85]
Godt å høre at flere sliter med dette. Jobber også på skole, så kaffekoppen er gjerne med hvor enn jeg går. Men prøver å dele det opp litt. Halve kopper istede for fulle ;)
Er jo så godt med både kaffe og Pepsi Max.
Bra du klarte røykeslutten så lett :D Sist svangerskap (to år siden) kuttet jeg snusen med det samme jeg fant det ut og har ikke begynt på igjen etter det.

Synes det er vanskelig å kutte ned jeg også! De siste to dagene har jeg begynt å drikke koffeinfri te, så da klarer jeg å holde meg innenfor grensa med et nødskrik [emoji28] Tror det er mye vane for min del, at jeg er vant med å ha en kopp med noe varmt i på kontorpulten[emoji16] Men morgenkaffen - DEN kan ikke erstattes! [emoji28]

Hadde et par dager der kaffe smakte såå dårlig, så da ble det plutselig ikke så vanskelig å kutte ned. Prøvde igjen i dag, en kaffe med mye melk. Det smakte greit, men tror det skal gå greit å holde seg til 1-2 om dagen. Det gikk overraskende fint sist svangerskap og [emoji173]️

Synes det er vanskelig å kutte ned jeg også! De siste to dagene har jeg begynt å drikke koffeinfri te, så da klarer jeg å holde meg innenfor grensa med et nødskrik [emoji28] Tror det er mye vane for min del, at jeg er vant med å ha en kopp med noe varmt i på kontorpulten[emoji16] Men morgenkaffen - DEN kan ikke erstattes! [emoji28]
Godt gjort!
Ja går mye i vane her også:)

Kutta kaffen helt i rugeperioden. Gikk fra 5 kopper om dagen til 0. Har ikke drukket cola heller og holder meg unna te med koffein!

Men nå blir man jo litt skrullete når man holder på ivf, får skylde på det :)

Er veldig glad i kaffe, prøver å holde meg til 2 kopper om dagen, heller drikke te eller vann med sitron i [emoji38]

Her er hverdagen fullstendig koffeinfri, mye takket være gode alternativer til koffeinfri kaffe og te. [emoji4]
Har hamstret inn ymse varianter, alt fra pulverkaffe, malte espressobønner, hele kaffebønner og grønn koffeinfri te bare for å nevne noe. Brus drikker jeg ikke så der har det ikke vært noen justeringer. Nå skal det sies at jeg drakk minimalt med koffein før graviditeten pga at jeg reagerer kraftig på det, så det var ikke store nedtrappingen.
Merker forøvrig at lysten på kaffe er sterkt redusert.

Back
Topp